|
| کد مطلب: ۱۱۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر با انجام ورزش تنفسی

تمرینات تنفسی می تواند سطح پروتئین کلیدی مرتبط با آلزایمر را تغییر دهد.

کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر با انجام ورزش تنفسی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش تنفسی ممکن است به کاهش خطر زوال عقل کمک کند.

شرکت کنندگان در تمرینات تنفسی ساده دو بار در روز به مدت چهار هفته شرکت کردند.

در پایان مطالعه، محققان سطوح پایین‌تری از پروتئین‌های کلیدی مرتبط با بیماری آلزایمر را در خون آنها یافتند.

تمرینات تنفسی ساده که با کاهش استرس مرتبط هستند شامل یوگا، مدیتیشن و ایجاد تعادل در بدن هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنفس ممکن است خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.

محققان دریافتند که تکنیک‌های تنفسی که ضربان قلب را کاهش می‌دهد، تجمع آمیلوئید و تاو را که در خون اندازه‌گیری می‌شود، کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، نحوه تنفس ما بر ضربان قلب ما تأثیر می‌گذارد، که مستقیماً بر سیستم عصبی و نحوه تولید و پاکسازی پروتئین‌ها توسط مغز تأثیر می‌گذارد.

تصور می‌شود که تجمع پپتیدهای آمیلوئید بتا، به ویژه آمیلوئید بتا ۴۰ و ۴۲، به انحطاط شناختی مغز به عنوان بخشی از بیماری آلزایمر منجر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بزرگسالان سالمی که هنوز علائم تجمع آمیلوئید در مغز ندارند، اما آمیلوئید بتا ۴۰ و ۴۲ در خون دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلاء به آلزایمر در آینده قرار دارند.

نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کارولینای جنوبی حدس می‌زنند که مکانیسم‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها تغییر الگوهای تنفسی می‌تواند بر تجمع پروتئین‌های آلزایمر در مغز تأثیر بگذارد، اما برای کشف مکانیسم‌های خاص و چگونگی تأثیر آنها بر خطر کلی زوال عقل، تحقیقات بیشتری لازم است.

با این حال، دلیل کاهش پپتیدها با افزایش تغییرات ضربان قلب، هنوز مشخص نیست. این مطالعه نشان می‌دهد که کاهش آمیلوئید بتا به دلیل کاهش تولید است. اما تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا بینش بیشتری در مورد اینکه این تحقیق به چه معناست و چگونه می‌توان آن را در مدیریت خطر آلزایمر به کار برد، انجام شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین