|
| کد مطلب: ۱۱۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

دوش آب سرد برای بدن ضرر دارد؟

اغلب افراد از فواید خواص دوش گرفتن با آب سرد مطلع هستند، اما این موضوع را نمی‌دانند که دوش آب سرد عوارض و مضراتی هم دارد.

دوش آب سرد برای بدن ضرر دارد؟
منبع: ایرنا |

در مورد دوش آب سرد گرفتن در زمینه‌های مختلف شنیده‌اید، به ویژه هنگامی که بیش از حد خسته‌اید اما خیلی از شما واقعا فکر نمی‌کنید دوش آب سرد گرفتن مضراتی دارد با توجه به منابع مختلف، دوش خورشید دارای مزایایی شگفت انگیز هستند که مردم نمی دانند. پس چرا مردم می‌خواهند به هر حال خنک شوند؟ در این بخش مضرات گرفتن دوش آب سرد را بررسی می‌کنیم.

عوارض و مضرات دوش آب سرد

درست است که دوش آب سرد دارای مزایای زیادی هستند اما برای همه مناسب نیستند. چرا این نوع دوش آب سرد ممکن است اولویت برخی افراد نباشد.

۱. دوش آب سرد برای افراد مبتلا به بیماری مناسب نیست

در حالی که شوک با آب سرد باعث بهبود سلامتی در بدن می‌شود، سردی ممکن است در افرادی که بیمار هستند، تاثیر متقابل داشته باشد. افراد مبتلا به بیماری‌های جزئی یا بسیار متوسط ​​بایدحمام داغ داشته باشند زیرا گرما ویژگی‌های جوان سازی را فراهم می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا بیماری را بهبود بخشد.

۲. دوش آب سرد ممکن است اثر طولانی مدت بر کاهش وزن داشته باشد

مزیت سوزاندن چربی با دوش آب سرد ممکن است به خوبی در کوتاه مدت عمل کند اما تأثیرات طولانی مدت آن بسیار زیاد نیست. در حالیکه سوزاندن چربی باعث کاهش وزن در بعضی افراد می‌شود، این امر دقیقا ممکن است برای دیگران صدق نکند.

۳. بعضی افراد ممکن است رژیم تجدید پذیر "سرد و گرم" را برای بهبود عملی کنند

حمام آب سرد برای همه خوب نیست. در حالی که بعضی از افراد به خواص آرام بخش حمام آب سرد ایمان دارند، بعضی دیگر ترجیح می‌دهند که گرما را برای بهبود درد عضلانی، مثل بطری آب گرم یا پتو گرما استفاده می‌کنند.

۴. مشکل در زمستان

همانطور که گفته شد گرفتن دوش آب سرد برای هر کسی و هر فصلی مثل زمستان مناسب نیست.

۵. افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا تیروئید

افرادی که از مشکلات قلبی دارند، به دلایل آشکار، دلسرد می‌شوند. ممکن است شوک به بدن بدهد که می تواند باعث نارسایی قلبی شود.

۶. دوش آب سرد شب‌ها خوب نیست

اگر در حال تلاش برای خوابیدن هستید بهتر است با آب گرم دوش بگیرید. اگر می‌خواهید آرامش بخشی بیشتر داشته باشید، ۲۰ دقیقه روزانه ورزش کنید و با آب گرم دوش بگیرید.

۷. اجتناب از دوش های سرد ناگهانی

به عنوان مثال، ایده خوبی نیست که خودتان را در حمام‌های آب سرد غوطه ور کنید، زیرا باعث ایجاد استرس شدید در بدن می‌شود و می‌تواند ضربان قلب را بر هم بریزد.

۸. دوش آب سرد ممکن است باعث سکته شود

گرفتن دوش سرد، برای کسی که سکته کرده خطر بزرگی دارد، این به دلیل عدم تعادل در تغییرات دما هنگامی که کسی وارد آب سرد می شود است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین