|
| کد مطلب: ۱۱۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

قانونی عجیب در چین علیه زنان مجرد!

زن مجرد چینی علیه بیمارستانی که به او اجازه فریز کردن تخمک‌هایش را نداده بود، ۵ سال است شکایت کرده و هنوز در تلاش برای به دست آوردن این حق است.

قانونی عجیب در چین علیه زنان مجرد!

«ترزا شو»، زنی مجرد اهل چین، ۵ سال پیش از بیمارستانی به دلیل اجتناب از فریز کردن تخمک‌هایش، به دادگاه پکن شکایت کرد که در آن زمان در رسانه‌های کل کشور، بازتاب گسترده‌ای داشت.

خانم شو، سال گذشته یکی از چالش‌های حقوقی خود را در خصوص بیمارستان از دست داد، چراکه دادگاه معتقد بود، بیمارستان مرتکب نقض حقوق این زن نشده است.

در چین، قانونی وجود ندارد که به‌طور صریح افراد مجرد را از خدماتی چون درمان‌های باروری منع کند و صرفا به متاهل‌ها توصیه می‌کند که می‌توانند حداکثر سه فرزند داشته باشند. اما بیمارستان‌ها و دیگر موسسات، عملا قوانین دیگری به قوانین‌شان اضافه کرده‌اند و آن این است که اگر کسی خدمات باروری از بیماستانی می‌خواهد حتما باید گواهی ازدواج داشته باشد.

خانم شو، تصمیم دارد، تخمک‌های خود را فریز کند تا بعدها بتواند صاحب فرزند شود. اما بیمارستان‌ها به دلیل مجرد بودن، به او این خدمات را ارائه نمی‌دهد.

در دادگاهی که «شو» سال گذشته آن را از دست داد، قاضی به این نتیجه رسیده بود، فریز کردن تخمک، ممکن است سلامت زنان را به خطر بیندازد و اینکه فریز کردن تخمک‌ها تنها به زنان متاهلی تعلق می‌گیرد که با روش‌های معمولی و طبیعی بچه‌دار نمی‌شوند و این روش شامل حال افراد نمی‌شود.

دلیل دیگر آنها این است که به تعویق انداختن بارداری خطرات دیگری برای مادر هنگام بارداری به وجود می‌آورد و احتمال ایجاد مشکلات روحی و روانی هم وجود.

با این‌حال «شو» تصمیم گرفته تا یک تنه این حق را برای زنان مجرد هم بگیرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین