|
| کد مطلب: ۱۱۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

سیگار عامل سومین سرطان شایع در مردان

رئیس جامعه اورولوژی ایران گفت: عامل بسیاری از بیماری‌های دستگاه ادراری، عادات نادرست زندگی است.

سیگار عامل سومین سرطان شایع در مردان
منبع: سلامت |

اصلی ترین عادت نادرست زندگی، مصرف مواد دخانی به ویژه مصرف سیگار است که مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان مثانه به عنوان سومین سرطان شایع در مردان است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران ادامه داد: تجربیات علمی نشان می‌دهد سیگار نه تنها امکان ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد بلکه سرطان را در درجات پیشرفته‌تری ایجاد می‌کند که درمان را مشکل می‌کند این چیزی است که می‌توان از آن پیشگیری کرد.

وی گفت: شایع‌ترین بیماری در دستگاه ادراری، سنگ‌های دستگاه ادراری، عفونت‌ها مشکلات پروستات و سرطان‌های دستگاه‌های ادراری است، به نحوی که ۳۷ تا ۳۸ درصد فعالیت یک پزشک اورولوژی در مورد بیماری پروستات است و به همین میزان در مورد سنگ‌های دستگاه ادراری است؛ بقیه به سرطان‌ها و اختلالات مادرزادی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به میزان عملکرد پزشکان درباره پیشگیری از بیماری‌های دستگاه ادراری، افزود: بعضی از بیماری‌ها جنبه ژنتیک دارد مانند بیماری پلی کیستیک کلیه که سومین علت نارسایی کلیه است و منجر به پیوند می‌شوند، از این رو والدینی که یکی از آن‌ها مبتلا هستند باید پیش از بارداری با مراکز ناباروری مشاوره داشته باشند.

دکتر بصیری همچنین با تاکید بر اینکه سرانه مصرف نمک در ایران بالا است، گفت: از جمله اقدامات عمومی در خصوص رفع سنگ کلیه، مصرف کم نمک و نوشیدن بیشتر مایعات است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین