|
| کد مطلب: ۱۱۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

۶ وضعیتی که شما را درگیر حمله آسمی می‌کند

حمله آسم ممکن است زمانی اتفاق افتد که در معرض «محرک‌های آسم» قرار بگیرید. محرک‌های آسم در شما می‌تواند بسیار متفاوت از دیگر افراد مبتلا به آسم باشد.

۶ وضعیتی که شما را درگیر حمله آسمی می‌کند

برخی از رایج‌ترین محرک‌های آسم عبارتند از:

دود تنباکو

دود تنباکو برای همه به‌ویژه افراد مبتلا به آسم، ناسالم است. در ‌این ‌میان دود دست‌دوم، دودی است که توسط یک فرد سیگاری ایجاد و توسط شخص دوم تنفس می‌شود. دود دست‌دوم می‌تواند باعث حمله آسم شود. خانه خود را به منطقه‌ای عاری از دود تبدیل کنید. اگر مبتلا به آسم هستید، هیچ‌کس هرگز نباید در نزدیکی شما، در خانه، ماشین یا هرجایی که ممکن است زمان زیادی را سپری کنید، سیگار بکشد.

غبار

کنه‌های گرد و غبار، حشرات میکروسکوپی هستند که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارند. اگر آسم را تجربه می‌کنید و به کنه‌های گرد و غبار آلرژی دارید، باید بدانید که می‌توانند باعث حمله آسم شوند. برای جلوگیری از حملات، از روکش تشک و روبالشی ضدحساسیت استفاده کنید، رختخواب خود را هر هفته بشویید و کاملا خشک کنید. فرش‌ها و کف‌ زمین را مرتب با استفاده از جاروبرقی مجهز به فیلتر جارو بکشید و سطح رطوبت را در خانه پایین نگه دارید.

آلودگی هوای فضای باز

آلودگی هوای بیرون می‌تواند باعث حمله آسم شود. این آلودگی می‌تواند از منابع مختلفی از جمله کارخانه‌ها، اتومبیل‌ها یا دود آتش‌سوزی ناشی شود. دود آتش‌سوزی ناشی از سوختن چوب یا سایر گیاهان، از ترکیبی از گازهای مضر و ذرات کوچک تشکیل شده است. تنفس بیش از حد این دود می‌تواند باعث حمله آسم شود. بنابراین فعالیت‌های خود را برای زمانی که سطح آلودگی هوا پایین است، برنامه‌ریزی کنید.

حیوانات

حیوانات خانگی پشمالو در صورتی که به آنها حساسیت داشته باشید، می‌توانند باعث حمله آسم شوند.

عفونت‌های تنفسی

عفونت‌های مرتبط با آنفلوآنزا، سرماخوردگی و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) می‌توانند باعث حمله آسم شوند. عفونت سینوسی، آلرژی، گرده گل، تنفس برخی مواد شیمیایی و رفلاکس اسید نیز می‌تواند باعث حملات شود. جلوگیری از عفونت‌های ویروسی مانند دریافت به‌موقع واکسن آنفلوآنزا و دریافت سالانه واکسن آلرژی به جلوگیری از حملات آسم کمک می‌کند. واکسن آلرژی یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های آلرژیک به‌خصوص آسم یا آلرژی فصلی است.

کپک

تنفس کپک می‌تواند باعث حمله آسم شود، خواه به کپک حساسیت داشته باشید یا خیر. برای کاهش قرار گرفتن در معرض کپک در خانه، کالاهای مرطوب را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت خشک کنید، نشتی‌های آب که باعث می‌شود کپک‌ها در پشت دیوارها در اسرع وقت رشد کنند را رفع کنید، از یک دستگاه تهویه مطبوع یا رطوبت‌گیر برای حفظ رطوبت داخل خانه استفاده کنید، ابزار کوچکی به‌نام رطوبت‌سنج تهیه کنید تا سطح رطوبت را بررسی کنید و تاجایی‌که می‌توانید، سطح رطوبت را پایین نگه‌دارید و کپک را با مواد شوینده و آب از روی سطوح سخت پاک و کاملا خشک کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین