|
| کد مطلب: ۱۱۰۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

چقدر با گیاه فلفل دلمه ای آشنا هستید؟

فلفل دلمه‌ای یکی از محصولات پرمصرف در آشپزخانه است. علاوه بر این، خواص زیادی دارد که به خاطر آن توصیه می‌شود حتما آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چقدر با گیاه فلفل دلمه ای آشنا هستید؟

فلفل دلمه‌ای بیشتر سبز است اما با رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی هم پرورش پیدا می‌کند و تنوع رنگ آن، باعث جذابیت بیشتر غذاها می‌شود و اشتها را باز می‌کند. جالب است بدانید که حتی انواع سفید، بنفش و قهوه‌ای آن هم وجود دارد. حتی می‌توان گیاهی پرورش داد که هر کدام از فلفل‌های آن یک رنگ باشد.

فلفل دلمه‌ای بوته‌های فشرده با برگ‌های بزرگ دارد. گل‌های سفید می‌دهد و گل‌های آن معمولا مینیاتوری و کوچک است.

فلفل دلمه‌ای برای رشد کردن و میوه دادن باید در جای گرم نگهداری شود. مثل گوجه‌فرنگی، این گیاه هم به خانواده‌ی بادنجانیان تعلق دارد اما به‌اندازه‌ی بقیه‌ی گیاهان این خانواده، از نظر شرایط نگهداری ایرادگیر نیست. تنها چیزی که باید در مورد فلفل دلمه‌ای بدانید این است که با وجود تقریبا مقاوم بودن و میوه‌دار بودن گیاه، نسبت به بسیاری از بیماری‌های گیاهان آسیب‌پذیر است و می‌تواند خیلی راحت زحمات شما را به باد بدهد.

فلفل دلمه‌ای تند نیست و با توجه به رنگ، ممکن است طعم‌های متفاوتی داشته باشد. این میوه چه در حالت خام چه در غذا، کاربرد زیادی دارد و می‌تواند بهترین گزینه برای اضافه کردن عطر، طعم، رنگ و ویتامین به غذاهای شما باشد.

برگ‌های گیاهان دسته‌ی بادنجانیان برای انسان سمی است. یعنی مصرف خوراکی آن می‌تواند باعث مسمومیت و مشکلات گوارشی شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین