|
| کد مطلب: ۱۱۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

سردار رادان: هزینه تخلف برای قانون‌شکنان باید بالا برود

فرمانده فراجا با تاکید بر لزوم مقابله قاطع و موثر با قانون شکنان، گفت: برای مقابله موثر، باید هزینه تخلف برای قانون شکنان افزایش یابد.

سردار رادان: هزینه تخلف برای قانون‌شکنان باید بالا برود
منبع: ايسنا |

سردار احمدرضا رادان امروز (20 اردیبهشت) در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم کاهش تلفات جاده ای گفت: بسیار دردآور است که تعداد بالایی از هموطنان جان خود را در سوانح جاده ای از دست می دهند و این موضوع در کنار خسارت جانی و مالی، آسیب هایی اجتماعی بسیاری را هم به دنبال بی سرپرست شدن خانواده ها به همراه دارد.

وی با اشاره به دغدغه رییس جمهور در این زمینه گفت: خواسته رییس جمهور این است که با همکاری همه دستگاه ها طی یک برنامه بتوانیم کاهش 50 درصدی تلفات جاده ای را هدفگذاری کنیم.

رادان تاکید کرد: برای این کار الزامات و مقدماتی نیاز است و همه دستگاه ها باید در این زمینه پای کار بیایند.

رادان به سهم مردم در کاهش تلفات جاده ای اشاره کرد و افزود: قطعا در بحث تصادفات سهم قابل توجهی متوجه خود مردم و رانندگان است که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث پیشگیری کنند.

وی افزود:  حدود پنج تا شش درصد افراد هستند که به هردلیل مقید به انجام قوانین نیستند و تلاش دارند اراده و خواست خود را به 94 تا 95 درصد دیگر مردم تحمیل کنند و قطعا باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

رادان گفت: هزینه تخلف برای قانون شکنان در هر زمینه ای باید بالا رود تا کسی نتواند به راحتی قانون را زیرپا گذاشته و خواسته خود را به اکثریت تحمیل کند.

وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات سهم دستگاه‌های مختلف مشخص شده و پلیس راهور هم سهم 12 درصدی دارد و در تلاش هستیم سهم خود را در این زمینه به خوبی محقق کنیم.

وی در خصوص سهم خودروسازان در آمار بالای تلفات جاده ای گفت: در زمان رسیدگی به تصادفات سهم حوزه های مختلف مشخص می شود، اینکه چه دستگاهی و چه حوزه ای به چه میزان تقصیر داشته که از جمله آن حوزه راه و خودروسازی است.

رادان گفت: اگر در بررسی یک سانحه به این نتیجه برسیم که عدم ایمنی یا کمبود ایمنی خودرو حادثه آفرین شده، سهم خودروسازان هم مشخص شده و باید خسارت پرداخت کنند.

هر "رذل و اوباشی" که خود را به رُخ مردم بکشد رُخش را می‌شکنیم/ امسال سال خوبی برای قاچاقچیان خشکی و دریا نخواهد بود

به گزارش ایسنا، فرمانده فراجا در ادامه برخورد با اراذل و اوباش را یکی از اولویت های مهم پلیس عنوان و تاکید کرد: هر رذل و اوباشی که بخواهد خود را به رخ مردم بکشد، به حکم قانون رخش شکسته شده و به شدت با او برخورد می‌شود و استثنایی در هیچ جای کشور ندارد.

وی در خصوص مقابله با قاچاق هم گفت: یکی از راه های تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید عنوان شده، بحث مهار و کنترل قاچاق است که می تواند نقش موثری در رشد تولید کشور داشته باشد.

رادان گفت: در زمینه کنترل و مقابله با قاچاق دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی نقش دارند و تمام تلاش ما این است که امسال چه در حوزه خشکی و چه در حوزه دریا سال خوبی برای قاچاقچیان نباشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین