|
| کد مطلب: ۱۱۰۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

ممنوعیت جنجالی در خوزستان

در استان خوزستان به عنوان استان چند قومیتی و چند زبانه، علاوه بر فارسی به طور گسترده از زبان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

ممنوعیت جنجالی در خوزستان
منبع: ايسنا |

 

مدیر کل ارشاد خوزستان از ممنوعیت استفاده از اسامی غیرفارسی در تابلوی مغازه‌ها در این استان خبر داد.

این ممنوعیت با مخالفت‌ها و اعتراضات زیادی همراه بوده است. در استان خوزستان به عنوان استان چند قومیتی و چندزبانه، علاوه بر فارسی به طور گسترده از زبان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

مدیر کل ارشاد خوزستان گفت: با اجرای طرح بزرگ استانی پاسداشت زبان فارسی استفاده از اسامی بیگانه در سردر مغازه‌ها و پاساژ‌ها در استان خوزستان ممنوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در این باره توضیح داد: اصناف و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ظرف یک ماه در خصوص ساماندهی پاسداشت زبان پارسی برای عنوان سردر مکان‌های صنفی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و حذف عناوین بیگانه در سطح استان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت زبان فارسی و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی همه واحد‌های تجاری، آموزشی و سایر کسب و کار‌های قدیمی و جدید برای نصب و اکران تابلو سر در محل کار خود باید از طریق سامانه پاسداشت زبان فارسی به این نشانی اقدام به ثبت‌نام و اخذ مجوز تایید کنند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین