|
| کد مطلب: ۱۱۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

طرز تهیه خورشت کنگر؛ غذای خوش ‌طعم بهاری

فصل بهار فصل کنگر است و بهترین زمان برای درست کردن خورشت کنگر. اگر دوست دارید این خورشت را امتحان کنید، در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه خورشت کنگر؛ غذای خوش ‌طعم بهاری
منبع: دیجیکالا |

مواد لازم

مواد مقدار
کنگر یک کیلوگرم
گوشت خورشتی ۲۵۰ گرم
ترکیب نعنا و جعفری ۲۰۰ گرم
پیاز یک عدد
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاه هرکدام نصف قاشق چای‌خوری
نمک، آبغوره و رب انار به مقدار لازم

مناسب برای: ۴ نفر

زمان پخت: ۳ ساعت

طرز تهیه خورشت کنگر

  • ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود. زمانی که پیاز سبک شد، ۲۵۰ گرم گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید. گوشت را تفت دهید تا رنگ آن کاملا عوض شود. یک‌دوم قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک‌دوم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه هم اضافه کنید. گوشت را با ادویه‌ها برای سه الی چهار دقیقه تفت دهید. تا جایی که روی گوشت گرفته شود آب اضافه کنید و اجازه دهید برای دو تا سه ساعت با حرارت ملایم گوشت بپزد.
  • در این فاصله یک کیلوگرم کنگر را بشویید و تیغ‌های آن را کاملا جدا کرده و پاک کنید. دقت کنید که همه تیغ‌ها را کاملا جدا کنید. سپس آن‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.
  • یک قاشق غذاخوری سرخالی رب گوجه‌فرنگی را داخل مقداری روغن تفت داده و زمانی که گوشت نیم‌پز شد به آن اضافه کنید. ۲۰۰ گرم سبزی نعنا و جعفری را ریز خرد کنید و داخل کمی روغن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید. (می‌توانید مقداری سبزی قورمه هم اضافه کنید). اجازه دهید گوشت و سبزی کامل بپزند. زمانی که پخت کامل شد کنگرهای سرخ شده را هم اضافه کرده و نمک خورشت را اندازه کنید. تقریبا نیم ساعت زمان نیاز است تا کنگر کامل پخته شود. برای چاشنی خورشت هم می‌توانید از آبغوره و رب انار استفاده کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین