|
| کد مطلب: ۱۱۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

قاتل فراری ۱۶ سال در یک غار زندگی کرد!

گاهی زندان آن‌قدر طاقت‌فرسا می‌شود که زندانی حاضر است در یک غار سنگی زندگی کند اما دیگر هیچ‌گاه به زندان باز نگردد. این خبر مربوط هفته نامه سرنخ ۱۷ مردادماه۱۳۸۸ است.

قاتل فراری ۱۶ سال در یک غار زندگی کرد!
منبع: همشهری |

ظاهرا قاتل پرتغالی هم چنین شرایطی را تجربه کرده بود که ۱۶ سال در کوه‌ها سرگردان شد، با حیوان‌ها زندگی کرد و حتی قیافه‌اش شبیه انسان‌های غارنشین بدوی شد اما نخواست که به زندان برود.

پلیس پرتغال که از پیدا کردن این متهم فراری ناامید شده بود، به صورت اتفاقی زمانی که او برای گرفتن غذا و وسیله به روستا رفته بود، توانست او را دستگیر کند.

این متهم از سال ۱۹۹۳ به جرم قتل تحت تعقیب بود اما از ۱۶ سال پیش در کوه‌های پرتغال نزدیک روستایی کوهستانی مخفی شده بود. روستایی‌ها هم هرازگاهی به او آب و غذا می‌رساندند تا مبادا مهمان غریبه از گرسنگی بمیرد.

این مرد به جرم قتل همسایه‌اش در سال ۱۹۹۳ دستگیر شد. در آن دعوا که بر سر یک گوسفند بود، دو طرف با یکدیگر گلاویز شدند و دست آخر یک نفر با ضربه چوب به قتل رسید.

دادگاه متهم را به ده سال حبس محکوم کرد اما زندانی بعد از دو سال تحمل زندان، از آنجا فرار کرد و با همکاری بعضی از آشنایان محلی به کوه‌های اطراف رفت.

این مرد ۵۴ ساله بخت‌برگشته که در گذشته چوپان بود، بسیار نحیف شده و وضعیت جسمانی خوبی ندارد. محلی‌ها اصطلاحا به او «کرو ماگنون» می‌گویند. این اسم اصطلاحا به اروپایی‌های ماقبل تاریخ گفته می‌شود که هزاران سال پیش در غارها زندگی می‌کرده‌اند.

ظاهرا در این دوران تنها یک سگ همراه این غارنشین بوده است. او می‌گوید: «نمی‌توانستم در زندان زندگی کنم. من هنگام فرار و در تمام این سال‌ها تنها بودم و به کسی کوچک‌ترین آسیبی نرساندم».

اهالی روستا در این ۱۶ سال با فرستادن غذا، دارو و کالاهای ضروری از او حمایت کرده‌اند و الان، پس از دستگیری او، باز هم حاضر شدند که پولی جمع کنند و برای او یک وکیل خبره بگیرند تا مدت محکومیتش را کوتاه‌تر کند اما پلیس‌ها ظاهرا دل پری از این فراری دارند و معتقدند که او باید هشت سال محکومیت باقیمانده‌اش را بگذراند.

اگر چنین اتفاقی بیافتد چوپان فلک زده در واقع ۲۴ سال از زندگی‌اش را برای قتل غیر عمد آن هم سر یک گوسفند، هدر داده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین