|
| کد مطلب: ۱۱۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

خواص روغن آرگان برای تقویت و رویش مجدد مو‌ی سر

روغن آرگان منبع خوبی از اسید‌های چرب لینولئیک و اولئیک، دو چربی شناخته شده برای حفظ سلامت بدن است. همچنین سرشار از ویتامین E است و می‌تواند آسیب مو را کاهش دهد، سلامت پوست سر و مو را بهبود بخشد و رشد مو را تحریک کند

خواص روغن آرگان برای تقویت و رویش مجدد مو‌ی سر

روغن آرگان را از درختان آرگان درکشور مراکش استخراج می‌کنند و به آن طلای مایع نیز گفته می‌شود، زیرا غنی از ویتامین ها، اسید‌های چرب و مواد معدنی است. این مواد مغذی به تغذیه مو‌ها کمک می‌کنند و رشد مو را بهبود می‌بخشد. در این مطلب به چگونگی تاثیر روغن آرگان در تحریک رشد و سلامت مو می‌پردازیم.

مواد مغذی موجود در روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان حاوی ویتامین ایی، استرول ها، پلی فنول ها، فرولیک اسید، کاروتنوئیدها، اسکوالین و اسید‌های چرب ضروری است که به نرم کنندگی و رطوب مو کمک می‌کنند.

ویتامین ایی موجود در روغن آرگان حاوی توکوفرول‌ها است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

اسید‌های چرب ضروری - اولئیک اسید، لینولئیک اسید، آلفا اسید، لینولئیک اسید، پالمیتیک اسید، میریستیک اسید، و استاریدونیک اسید مواد مغذی موجود روغن آرگان است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن‌ها به کاهش رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو که باعث ریزش مو می‌شود کمک می‌نماید، همچنین با آسیب سلولی و پیری زودرس مبارزه می‌کند.

روغن آرگان همچنین حاوی بتا کاروتنوئید است که از مو در برابر اشعه‌های ماورای بنفش و آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کنند.

پلی فنول‌های موجود در روغن آرگان که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد پوست سر و سلامت مو را بهبود می‌بخشد.

مواد مغذی روغن آرگان

فرولیک اسید یک آنتی اکسیدان است که از مو در برابر آسیب UV و پیری زودرس محافظت می‌کند.

اسکوالین که به طور طبیعی در چربی مو نیز یافت می‌شود به رشد سلول کمک می‌کند. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، پاک کنندگی و نرم کنندگی است، در نتیجه می‌تواند مو‌های شما را مرطوب نگه دارد و از آسیب رادیکال آزاد محافظت کند.

استرول ها، نگهدارنده رطوبت مو هستند که به حفظ و مرطوب نگهداشتن مو کمک می‌کند.

فواید روغن آرگان برای مو

روغن آرگان به درخشش و نرمی مو کمک می‌کند.

 الاستیسیته مو را بهبود می‌بخشد و از شکنندگی مو جلوگیری و ساقه آن را تقویت می‌کند.

می‌تواند از مو در برابر آسیب رنگ مو، مواد شیمیایی، سشوار و ... محافظت کند.

حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای جوان سازی مو‌های آسیب دیده است.

حاوی ویتامین ایی است که به کاهش پراکسیداسیون چربی کمک می‌کند. لیپید پراکسیداسیون، فرآیند نابودی لیپید‌ها ناشی از رادیکال‌های آزاد اکسیداتیو است. ویتامین ایی به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند که یکی از دلایل اصلی کاهش ریزش و آسیب مو است.

خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد و می‌تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد و از عفونت‌های قارچی مثل شوره سر جلوگیری کند.

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟

۱. شامپو روغن آرگان

شامپو روغن آرگان برای ترمیم و بهبود رشد مو بسیار عالی است و می‌تواند مو‌ها را براق و نرم کند و شکنندگی آن را کاهش دهد. شامپو روغن آرگان را می‌توانید مانند دیگر شامپو‌ها استفاده کنید. مقداری شامپو را روی کف دست هایتان بریزید و آن را روی پوست سر و ساقه مو‌ها ماساژ دهید. سپس مو‌ها را با آب سرد آبکشی کنید. مو‌ها را دو روز درمیان شامپو بزنید تا ظاهر مو را بهبود بخشید. برای تهیه شامپو روغن آرگان در منزل می توانید چند قطره روغن آرگان به شامپو خودتان اضافه کنید.

۲. ترکیب روغن آرگان با نرم کننده

چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک می‌خوانید نرم کننده موی آرگان برای رشد مو ایده آل است. می‌توانید روغن آرگان خالص را با نرم کننده ترکیب کنید. چند قطره روغن آرگان را روی کف دست بریزید و کف دست هایتان را به هم بمالید. با انگشت شست پوست سر را به طور کامل ماساژ دهید.

۳. ماسک روغن آرگان

می‌توانید روغن آرگان خالص را به عنوان یک ماسک رشد مو به مدت یک شب روی مو‌های خود قرار دهید. مقدار زیادی روغن را داخل یک کاسه بریزید و آن را گرم کنید. روغن را روی پوست سر، ساقه و نوک مو‌ها به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. از خط رویش مو شروع کنید و پشت و کناره‌های سر را هم روغن بزنید. مو‌های خود را با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید یک شب روغن روی مو‌های شما بماند تا به طور کامل جذب مو شود. سپس مو‌های خود را صبح با یک شامپو معمولی بشویید. گذاشتن ماسک مو در طول شب روی مو به جذب تمام مواد مغذی روغن کمک کرده و مو‌ها را به طور باورنکردنی نرم و براق می‌کند.

۴. ماسک روغن آرگان و روغن کرچک

ترکیب روغن کرچک با روغن آرگان به خوبی عمل می‌کند و هر دو مزایای مشابهی دارند. روغن کرچک به نرم کردن مو و ترمیم مو‌های آسیب دیده کمک کرده و از ریزش و شوره مو جلوگیری می‌کند.

مواد لازم

یک قاشق سوپ خوری روغن کرچک

۲ قاشق سوپ خوری روغن آرگان

۵۰ - ۱۰۰ میلی لیتر شیر نارگیل (متناسب با بلندی و ضخامت موها)

نحوه استفاده

تمام مواد لازم را داخل یک ظرف مخلوط کرده و آن را به طور کامل بر روی مو‌ها و پوست خود بمالید.

این ماسک را در طول شب روی مو‌ها اعمال کرده و صبح با شامپو بشویید.

۵. ماسک روغن نارگیل و روغن آرگان

مخلوط روغن نارگیل و آرگان یک ترکیب ایده آل دیگر برای رشد مو است. هر دو روغن می‌توانند با نفوذ در ریشه، مو‌ها را از داخل تغذیه کنند. این ترکیب می‌تواند آسیب مو را ترمیم و از آن در برابر اشعه UV محافظت کند.

مواد لازم

۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل

۱۰ قطره روغن آرگان

شانه پلاستیکی

تل مو

نحوه استفاده

روغن نارگیل و آرگان را با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید.

مو‌های خود را شانه بزنید.

مخلوط روغن را روی مو‌ها و پوست سر خود بمالید، البته بیشتر روی نیمه پایینی مو تمرکز کنید. بعد از اعمال روغن روی کل مو‌های خود، دوباره مو‌ها را شانه بزنید تا روغن به طور مساوی پخش شود

موهایتان را ببندید و کلاه مو بر سر بگذارید. اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس بشویید. حتی می‌توانید آن را به مدت یک شب روی مو قرار دهید و سپس صبح روز بعد، مو‌ها را بشویید.

آیا روغن آرگان به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

روغن آرگان غنی از فنول‌های طبیعی است که برای کیسه‌های ترشحی مو مفید هستند. این روغن نه تنها رشد موی جدید را بهبود می‌بخشد بلکه به شما کمک می‌کند که مو‌های بلند و زیبایی داشته باشید.

آیا می‌توان روغن آرگان را یک شب روی مو‌های خود قرار داد؟

مقداری روغن آرگان را روی مو و پوست سر ماساژ دهید و سپس مو‌های خود را در یک حوله بپیچید تا بالش را چرب نکند و در طول یک شب (یا چند ساعت) روی مو بماند، سپس با شامپو معمولی بشوئید. قرار دادن روغن آرگان روی مو‌ها در طول شب، روشی مناسب برای جذب تمام مواد مغذی فوق العاده آن است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین