|
| کد مطلب: ۱۱۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

چرا فیش‌های حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از سایت حذف شد؟

بازنشستگان تامین اجتماعی از حذف فیش‌های حقوقی اردیبهشت در سامانه خبر دادند. این بازنشستگان می‌گویند با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته‌ایم، اما پاسخ روشنی به ما در ارتباط با حذف فیش‌های حقوقی ندادند.

چرا فیش‌های حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از سایت حذف شد؟
عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در این باره می‌گوید: فیش‌های حقوقی اردیبهشت بازنشستگان کارگری شانزدهم اردیبهشت در سامانه قابل رؤیت بود، اما بعد از ساعتی حذف شد. مشخص نیست چرا این فیش‌ها حذف شده است. امیدواریم تامین اجتماعی در این باره توضیح بدهد.

به گفته وی، در این فیش‌ها اشکالاتی درباره باقی‌مانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ وجود داشت، به‌‌گونه‌ای که برخی بازنشستگان به نحوه‌‌ محاسبه انتقاد داشتند و خواستار توضیح مسئولان هستند.

کریمی تأکید می‌کند: باید از بیستم این ماه پرداخت‌ها آغاز شود و براساس قول مدیرعامل سازمان و وزیر کار، افزایش حقوق سال جدید و معوقات متناسب‌سازی در این ماه پرداخت شود؛ بنابراین انتظار داریم فیش‌ها قبل بیستم اردیبهشت رؤیت شود. ضمن اینکه در انتظار صدور احکام حقوقی جدید هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: بازنشستگان در تماس‌های مکرر می‌پرسند اشکالات چه بوده که منجر به حذف فیش‌ها شده و چه زمانی قرار است این اشکالات برطرف شود.

حق مسکن و عائله‌مندی بازنشستگان باید اصلاح شود

در همین راستا، قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه ‌دلیل حذف فیش‌های حقوقی از سایت تامین اجتماعی این بود که برخی تغییرات‌ را روی مزایای حقوقی اعمال کنند، اظهار کرد: کانون عالی بازنشستگان کشور طی پیشنهادی درخصوص اصلاح مزایای حقوقی سایر سطوح تامین اجتماعی بر این باور است که این مزایا از جمله حق عائله‌مندی  و حق مسکن باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: فیش‌های حقوقی برای اصلاح این موارد از سامانه حذف شد و احتمالا طی روزهای باقی‌مانده تا واریز حقوق، اصلاح می‌شود. باید گفت که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر مشکلی ندارد و طی همان روال ‌و اعمال افزایش حقوق سال جدید پرداخت می‌شود و این اصلاح فقط برای بازنشستگان سایر سطوح است.

ارسال نظر

پربازدیدترین