|
| کد مطلب: ۱۱۰۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

برنامه جهانی غذا کمک به ۲۰۰ هزار فلسطینی را متوقف می‌کند

«سامر عبدالجابر» مسئول برنامه جهانی غذا در فلسطین اعلام کرد که این نهاد کمک‌های غذایی به بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی را از ژوئن آینده به دلیل کمبود شدید منابع مالی متوقف می‌کند.

برنامه جهانی غذا کمک به ۲۰۰ هزار فلسطینی را متوقف می‌کند
منبع: ایرنا |

وی افزود: برنامه جهانی غذا مجبور خواهد شد از ماه ژوئن توقف کمک به بیش از ۲۰۰ هزار نفر یا ۶۰ درصد موارد فعلی را آغاز کند.

عبدالجابر گفت: برنامه جهانی غذا از عواقب این تصمیم دشوار و اجتناب ناپذیر بر صدها هزار نفر که برای تامین نیازهای ضروری خود به کمک‌های غذایی وابسته هستند، آگاه است.

وی با بیان اینکه برنامه جهانی غذا به کمک به ۱۴۰ هزار نفر در غزه و کرانه باختری ادامه خواهد داد، افزود: تصمیم به تعلیق این کمک‌ها برای نجات افرادی گرفته شده است که بیشتر در معرض خطر نا امنی غذایی هستند.

مسئول برنامه جهانی غذا در فلسطین گفت: اگر این نهاد تامین مالی نشود، باید کمک‌های غذایی و نقدی را تا ماه اوت به طور کامل متوقف کند.

تصمیم برنامه جهانی غذا بیشتر بر روی خانواده‌های ساکن غزه که بالاترین نرخ ناامنی غذایی و فقر را در سرزمین‌های فلسطینی و همچنین در کرانه باختری دارند، تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس آمارهای نهادهای فلسطینی و سازمان ملل متحد، ۲.۳ میلیون نفر در غزه زندگی می‌کنند که ۴۵ درصد آنها بیکار هستند و ۸۰ درصد آنها به کمک‌های بین المللی نیاز دارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین