|
| کد مطلب: ۱۱۰۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

اتوبوس ‌های شهری نیویورک به دوربین ثبت تخلف مجهز می‌ شوند

در تمامی شهرهای بزرگ محدوده‌ای از خیابان به نام خط ویژه اتوبوس نام‌گذاری شده است.

اتوبوس ‌های شهری نیویورک به دوربین ثبت تخلف مجهز می‌ شوند
منبع: دیجیاتو |

در تمامی شهرهای بزرگ محدوده‌ای از خیابان به نام خط ویژه اتوبوس نام‌گذاری شده است. این خط تنها برای ورود اتوبوس‌ها مجاز است و ورود هرگونه خودرو یا موتورسیکلت به آن با جریمه همراه خواهد بود. ورود خودروهای دیگر به مسیر مخصوص اتوبوس‌ یکی از مشکلات ترافیکی در شهرهاست، بااین‌حال شهرداری نیویورک راه‌حل جدیدی را برای این مشکل پیدا کرده. اتوبوس‌های شهر نیویورک از‌این‌به‌بعد به دوربین‌های ترافیکی مجهز خواهند شد. این دوربین‌ها قادرند تا خودروهایی را که وارد مسیر مخصوص اتوبوس‌ می‌شوند، جریمه کنند.

 

بنابر آمار وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده، سیستم اتوبوسرانی شهر نیویورک کندترین سرعت را بین ناوگان اتوبوسرانی شهرهای مختلف این کشور دارد. اعلام این آمار سبب شد تا اداره حمل‌ونقل متروپولیتن برای افزایش سرعت اتوبوس‌های این شهر دست‌به‌کار شود. بخشی از بودجه این ایالت صرف نصب دوربین روی اتوبوس‌ها شده است. این دوربین‌ها پلاک خودروهایی را که وارد خط ویژه اتوبوس می‌شوند، ثبت می‌کنند و برای آن‌ها جریمه ارسال می‌شود. نهادهای تصمیم‌گیر امیدوارند با این کار بتوانند به سامانه اتوبوسرانی این شهر سرعت دهند.

رعایت قانون در خط ویژه اتوبوس نیویورک بیشتر شد!

بنابر اعلام شهرداری نیویورک، این کمپین Automated Bus Lane Enforcement یا به‌صورت کوتاه ABLE نامیده می‌شود. در جریان این کمپین دوربین‌هایی جلوی اتوبوس نصب شدند تا موارد مسدودی خط ویژه اتوبوس را ثبت و ضبط کنند. علاوه بر مشکل ورود خودروها به این خط، یک مشکل بزرگ‌تر در جریان کمپین ABLE کشف شد. این مشکل پارک‌کردن خودروها در مسیر مخصوص اتوبوس‌ بود. این کار باعث می‌شد تا مسیر اتوبوس‌ها به‌طور کلی مسدود شود.

به‌نظر می‌رسد کمپین شهرداری نیویورک برای تسریع حرکت در خط ویژه اتوبوس کارساز بوده است. بنابر نتایج این کمپین، 80 درصد رانندگان پس از یک بار جریمه‌شدن دیگر جریمه‌ای دریافت نمی‌کنند. این کمپین سبب شده است تا رانندگان نسبت به رعایت قوانین آگاه شوند و از ورود به مسیر مخصوص اتوبوس‌ها خودداری کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین