|
| کد مطلب: ۱۱۰۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه/ احتمال ورود توده گرد و خاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و تشکیل توده گرد و خاک در کشور همسایه و احتمال نفوذ آن به استان‌های غربی خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه/ احتمال ورود توده گرد و خاک
منبع: ايسنا |

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، گیلان و مازندران رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) این وضعیت در نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزی و پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت) در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: یکشنبه و دوشنبه با توجه به وزش باد روی کشور عراق تشکیل توده گردوخاک و نفوذ آن به استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه و نیمه‌شمالی خلیج فارس از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۸ اردیبهشت ) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۱۹ اردیبهشت) نیمه‌ابری، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۰ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال نظر

پربازدیدترین