|
| کد مطلب: ۱۱۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

با این ۱۰ گیاه دکور آپارتمانتان خاص و لوکس به نظر می رسد!

پیش‌تر گلدان شمعدانی و حسن یوسف در گوشه حیاط و پیشخوان پنجره‌ها، از لوازم اصلی هر خانه‌ای به حساب می‌آمدند. اما در سال‌های اخیر با رونق گرفتن بازار گیاه و انتشار عکس‌های گیاهان مختلف در فضای مجازی، مخصوصا اینستاگرام، تقاضا برای داشتن گیاهان آپارتمانی با اسامی عجیب و غریب خیلی افزایش یافت.

با این ۱۰ گیاه دکور آپارتمانتان خاص و لوکس به نظر می رسد!

همه‌ی انسان‌ها در هر زمینه‌ای از هر چیزی که زیبایی چشمگیرتر و جلوه ای خاص‌تر داشته باشد، استقبال می‌کنند. در زمینه تهیه و استفاده از گیاهان آپارتمانی نیز این قضیه صادق است. امروزه پدیده‌ای به نام گیاهان آپارتمانی لاکچری و گران قیمت به وجود آمده است که در این مطلب می‌خواهیم به معرفی برخی از این گیاهان بپردازیم.

۱. گیاه برگ انجیری ابلیکوآ (Monstera Obliqua)

این گیاه بسیار گران، نه ظاهر خاصی دارد و نه شکوفه های زیبایی، اما وجود برگ‌های بزرگ توری مانند، آن را به یک گیاه خاص و پر طرفدار تبدیل کرده است. لازم است بدانید واژه اوبلیکوآ به معنی بی قرینه یا غیر متعادل است. برای تهیه این گیاه زیبا و همچنین سفارش گل و گیاه آنلاین به گلفروشی گل باما مراجعه کنید.

۲. گیاه پول چینی (Pilea Pepromioides)

آیا می‌دانستید گیاهان آپارتمانی‌ای که مناسب فضای حمام باشند، این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند؟ گیاه آپارتمانی پول چینی دقیقا برای همین کاربرد مناسب است؛ این گیاه برای رشد کافی به نور غیر مستقیم و رطوبت احتیاج دارد و به خاطر این ویژگی‌های خاص در زمره گیاهان آپارتمانی لوکس قرار می‌گیرد. ( برای تهیه گل خواستگاری روی گل باما حساب کنید.)

۳. گیاه تیلاندسیا (Tillandsia)

گیاه تیلاندسیا در طراحی دکوراسیون مدرن بسیار کارآیی دارد و گزینه‌ای فوق‌العاده‌ای برای طراحی دکور داخلی است. این گیاه به مراقبت خاصی احتیاج نداشته و بدون نیاز به آبیاری و خاک می تواند رشد کند.

۴. گیاه بامبو (Lucky Bamboo)

اگر فضای خانه‌ی شما هیچ نورگیری ندارد و فکر می‌کنید که هیچ گیاهی از این فضا جان سالم به در نمی‌برد، بامبوی خوش‌قدم را انتخاب کنید. بامبو مخصوص همین فضاهای تاریک است. این گیاه اگرچه با نور کم کنار می‌آید، اما از لحاظ رطوبت باید تأمین شود، تحت این شرایط قدرت آن را دارد که فضای خانه‌ی شما را از آلودگی‌ها ی پاک کند. به همین دلیل لاکی بامبو گزینه‌ای عالی، برای تصفیه هوا در شهرهای شلوغ است. لاکی بامبو Lucky Bamboo در گلدان‌های شیشه‌ای، می‌تواند یک دکور زیبا و جذاب و البته پر منفعت باشد.

۵. گیاه لوندر (Lavender)

گیاه لوندر Lavender یا گیاه اسطوخدوس، جزو گیاهان غیرمتداول‌ آپارتمانی است، اما به دلیل خاصیت درمانی که دارد (می‌توان از عطر آن برای آروماتراپی یا همان رایحه درمانی استفاده کرد)، در مجموعه گیاهان لاکچری برای طراحی دکور اتاق خواب، قرار می‌گیرد. گیاه لوندر علاوه بر طبیعت زیبا، عطر خوبی دارد و آن را می‌توان جزو گیاهان آپارتمانی معطر و لوکس قرار داد. لوندر همانند سایر گیاهان معطر در مقابل نور رشد خوبی دارد، بنابراین بهتر است که آن‌را در مقابل پنجره‌ی جنوبی قرار دهید.

۶. گیاه فیلودندرون پرنسس صورتی

این گیاه در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از گل‌های محبوب و لاکچری انتخاب شد و حتی در مجله Horticulture Week به عنوان گیاه ضروری برای هر خانه معرفی شد. از آن سال به بعد تقاضا برای این گیاه افزایش یافت و باعث بالا رفتن مبلغ آن شد.

با این ۱۰ گیاه دکور آپارتمانتان خاص و لوکس به نظر می رسد!

۷. نخل لیندا (Ponytail)

نخل لیندا یا دم اسبی دارای ساقه‌هایی مقاوم، برگ‌هایی پر پشت و ظاهری مقاوم است. البته سر اینکه این گیاه در دسته ساکولنت‌ها قرار می‌گیرد یا نخل‌های زینتی، اختلاف نظر وجود دارد؛ چون برگ‌های سوزنی شکل آن شبیه به نخل‌های زینتی است. نخل لیندا مناسب افرادی است که زمان زیادی را در منزل سپری نمی‌کنند چرا که هفته‌ای یکبار آبیاری و نور غیر مستقیم برای رشد آن کفایت می‌کند.

۸. گیاه پولیشیاس فابیان Polyscias) Fabian)

پولیشیاس فابیان Polyscias Fabian با وجود ساقه‌ی تنومند و برگ‌های پنکیکی شکل خود که به رنگ سبز تیره با سایه‌ای از رنگ بنفش هستند، زیبایی پرصلابتی را نمایان می‌سازد که آن را مناسب فضاهای لوکس و مجلل ساخته است. برای مراقبت از این گیاه دلربا، آن را در گلدانی که خوب زهکشی می‌شود، قرار دهید تا آب اضافه به راحتی از آن خارج شود.

برای آبیاری نیز دقت داشته باشید که لایه‌ی سطحی خاک تا عمق ۲ سانتی، کاملا خشک شده باشد. از نظر نور نیز، نور غیر مستقیم مناسب است. البته قرار گرفتن این گل در تراس و دریافت نور مستقیم در نصف روز نیز به رشد این گیاه آسیبی نمی‌رساند.

۹. گیاه زاموفیلیا (ZZ Plant)

یکی از بی دردسر ترین گزینه ها برای انتخاب گیاه آپارتمانی، زاموفیلیا است. گیاه زاموفیلیا به نور زیادی احتیاج ندارد و مستعد آفت زدن نیست و سه بار آبیاری در ماه برایش کفایت می‌کند. این گیاه لوکس و پر طرفدار، بسیار در رشد و تکثیرش سخاوتمند است.

۱۰. گیاه فیکوس بنجامین (Weeping Fig)

گیاه فیکوس بنجامین Weeping Fig یک درختچه‌ی ایده‌آل دیگر از گروه فیکوس‌ها، برای آپارتمان‌های مجلل و شیک است. این گیاه، طبیعت زیبا و شادی را به خانه می‌آورد. برای آبیاری این گیاه کمی بیش از سایر گیاهان دقت کنید، چون ریشه‌های حساسی دارد و اکثرا مرگ این درختچه‌ی لاکچری، بخاطر آبیاری بیش از حد است. از نظر کارشناسان، هر چهار تا هفت روز یک بار برای آبیاری این گیاه، می‌تواند زمان مناسبی باشد.

با این ۱۰ گیاه دکور آپارتمانتان خاص و لوکس به نظر می رسد!

ارسال نظر

پربازدیدترین