|
| کد مطلب: ۱۰۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

ماسک ورقه ای برای چه سنی مناسب است؟

ماسک ورقه ای به دلیل مواد شیمیایی که دارد باید در سن مناسب خود استفاده شود. در این مقاله به سن مناسب استفاده از ماسک ورقه ای پرداخته ایم.

ماسک ورقه ای برای چه سنی مناسب است؟

سن استفاده از محصولات مراقب پوستی از جمله انواع ماسک مثل ماسک های ورقه ای کاملا مشخص و دقیق نیست. در هر بازه سنی حتما با توجه به نوع پوست و مشکلات آن می بایست از وسایل بهداشتی و اقدامات مراقبتی غافل نشد.اینکه از چه سنی ببعد از ماسک‌های ورقه ای استفاده کنیم پاسخ دقیقی ندارد و می توان گفت همه چیز بستگی دارد به. درادامه به شما خواهیم گفت که باتوجه به نوع پوستتان از چه‌زمانی اقدام کنید.

اهمیت زمان مناسب برای استفاده از ماسک های ورقه ای

حتما تا به‌حال متوجه تفاوت پوست اطرافیان خود شده اید. پوست انسان‌ها بنابر فاکتورهای متعددی از جمله وضعیت آب‌وهوایی، نژاد، میزان رسیدگی، بیماری‌ها، رژیم غذایی و ... با یکدیگر متفاوت است. تمامی این فاکتورها به‌خودی خود به صورت مستقیم روی نوع پوست ما تاثیرگذار هستند.

پس حتما باید مراقبت‌های پوستی را در برنامه سلامتی خود قراردهیم. سن مراقب از پوست نیز با توجه به همین عوامل از فردی به فرد دیگر متغیر است. البته برخی موارد پایه‌ای مثل روتین‌های روزانه را حتما باید از سنین کودکی دنبال کرد.

در خصوص زمان استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای صورت که یکی از موثرترین موارد مراقبتی محسوب می شوند باید گفت اینکه آیا پوست شما مشکل خاصی دارد یا خیر، نوع پوست شما چیست و در چه مقطع سنی هستید فاکتورهای کلیدی برای پاسخ به‌این سوال محسوب می‌شوند.

به عنوان مثال پوست یک شخص در 18 سالگی دچار لک و چین و چروک‌های ریزی شده اما در فرد دیگری در سن 25 سالگی این مشکلات اصلا مشهود نیست. اصولا استفاده از ماسک ورقی در سن نوجوانی به بعد توصیه می شود برای نوجوانان فاکتوری پیشگیرانه و برای سنین بالاتر فاکتوری درمانی و بهبود بخش محسوب می شوند.

قبل از خرید ماسک ورقه ای به 3 سوال زیر پاسخ دهید:

نوع پوست شما چیست؟

در صدد رفع چه مشکل پوستی هستید؟

استفاده از ماسک برای شما جنبه مراقبتی دارد یا درمانی؟

ماسک ورقه ای در سنین نوجوانی استفاده شود؟

دقت داشته باشید دیده شدن جوش یا تغییرات پوستی در سنین نوجوانی بسیار طبیعی است و مشکل حادی بشمار نمی رود و نیاز مبرمی برای رفع این جوش‌ها به واسطه انواع ماسک احساس نمی شود چرا که مناشا این نوع جوش‌ها اساسا هورمونی هستند از طرفی عوامل دیگری همچون استرس و اضطراب و تغییرات ناشی از بلوغ نیز جمعا تاثیرگذاراند.

در این بازه زمانی مراقبت‌های اولیه از پوست آغاز می‌شوند و می‌بایست رسیدگی‌هایی در این زمینه صورت گیرد اساس استفاده از انواع ماسک‌ها عواملی پیشگیرانه محسوب می شوند و پیری پوست را به تاخیر انداخته و از بروز مشکلاتی چون لک، جوش و ... جلوگیری به عمل می‌آورند. پس اگر در این بازه سنی هستید به ماسک ها به چشم وسایل پیشگیرانه مشکلات پوستی نگاه کنید و از اهمیت آنها غافل نشوید.

ماسک صورت برای نوجوانان مثل یک معجزه است که نتیجه آن در سنین 20 تا 30 سالگی مشهود خواهدشد.

2 باور اشتباه درباره سن استفاده از ماسک ورقه ای

 

برخی از افراد تصور می‌کنند در سنین پایین و یا برای کودکان نیز می بایست از انواع ماسک‌ها استفاده کرد این باور اشتباهی است که بین عموم مردم رواج یافته کودکان نیازی به استفاده از برخی وسایل مراقبتی مثل ماسک ندارند و برای این سنین استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب کافیست چرا که هنوز نوع پوست آنها مشخص نیست و استفاده از ماسک ورقه ای صورت در سنین کودکی توصیه نمی شود.

باور اشتباه دوم این است که حتما باید یک مساله پوستی مشهود شود و پس از آن زمان استفاده از ماسک ورقه ای فرا می رسد! اصولا ماسک صورت عاملی مراقبتی است پس همیشه و به طور منظم باید استفاده شود.

ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید که می تواند در یکی از گروه های نرمال، خشک، مختلط یا چرب قرار گیرد در گام دوم با توجه به مساله ای که ذهن شما را درگیر کرده ماسک مناسب را انتخاب کنید. حتما می پرسید چه ماسکی تهیه کنم؟

چه مواردی را در نظر بگیرم؟ در زیر لیستی از انواع ماسک های صورت را میبینید که می توانید از آنها به عنوان روش مراقبتی استفاده کنید.

ماسک صورت برای نوجوانان جهت آبرسانی

ماسک ورقه ای مناسب پوست چرب

ماسک ورقه ای برای جوش

ماسک ورقه ای روشن کننده

ماسک ورقه ای برای جوش زیر پوستی

2 نکته کلیدی زمان استفاده از ماسک صورت

نکته بسیار مهم و اصلی این است که حتما با تشخیص پزشک از نوع پوست خود مطلع شوید و حتما باید در نظر داشته باشید که براساس برخی عوامل همچون موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و تغذیه ممکن است در طولانی مدت نوع پوستتان دستخوش تغییراتی شود پس همیشه نمی توان از یک روتین یکسان استفاده کرد.

نکته دوم این است که با توجه به نوع پوست خود یا مشکلی که با آن مواجه شده اید ماسک مناسبی انتخاب کنید به عنوان مثال شخصی که دارای پوستی خشک است حتما می بایست در خصوص خرید ماسک ورقه ای آبرسان اقدام کند. شخصی که دارای پوستی چرب می باشد و دچار جوش های پوستی شده نیز می بایست ماسک مناسب درمان کننده جوش تهیه کند و به همین منوال انتخاب نوع ماسک به جنس پوست و مشکل احتمالی بستگی خواهد داشت.

به طور کلی می توان گفت بهترین زمان استفاده از ماسک های ورقه ای مخصوص صورت از سنین نوجوانی به بعد است. اثر استفاده از ماسک ها در سنین جوانی کاملا مشخص خواهد بود. اقدامات مراقبتی پوستی اساسا از نوجوانی توصیه می شوند در این سنین حکم پیشگیرانه، در سنین جوانی حکم درمانی و در سنین میانسالی بهبود دهنده خواهند بود.

استفاده از انواع ماسک در کنار روتین های پوستی یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان مشکلاتی چون رفع جوش، خشکی پوست یا اصطلاحا دهیدراته بودن، رفع لک های پوستی، کنترل چربی، جوش زیر پوستی، رفع برخی حساسیت ها و... تلقی می شود پس از اهمیت آن غافل نشوید. شما از چه زمانی مراقب های ابتدایی را آغاز کردید؟!

 

ارسال نظر

پربازدیدترین