|
| کد مطلب: ۱۰۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

برای درمان بیماریها، زود به پزشک مراجعه نکنید/ بعضی بیماریها با گذر زمان خودبخود معالجه می شود

متخصص طب سنتی گفت: بعضا زیاده‌روی در انجام درمان‌ها نتیجه عکس می‌دهد.

برای درمان بیماریها، زود به پزشک مراجعه نکنید/ بعضی بیماریها با گذر زمان خودبخود معالجه می شود
منبع: فارس |

حمد فاتح  گفت: در حالت بیماری، بدن در حالت دفاعی قرار دارد. بعضا نیاز است که روند درمانی به صورت طبیعی طی شود تا بدن کم‌کم از حالت دفاعی در بیاید و در برابر درمان پذیراتر باشد. 

وی افزود: توصیه ما این است که افراد بسته به شرایط خود، ابتدا 6 ماه به بدن خود فرصت دهند تا بدن کم‌کم روند لازم را طی کند. این بدین معنا نیست که هیچ اقدامی انجام ندهیم، بلکه تنها باید به صورت حساب‌شده و با احتیاط روش‌های متفاوت را پیش بگیریم. 

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بعضی از روش‌های تهاجمی در درمان، برگشت‌ناپذیر است. اگر شخص در مواجهه با یک مشکل، بالافاصله راه حل سریع مانند جراحی را پیش بگیرد، دیگر راه برگشتی از آن وجود ندارد؛ لذا باید در انتخاب روش‌های درمانی‌مان باید بسیار محتاط باشیم. 

فاتح تصریح کرد: یکی از اشکالات ما این است که بعد از وقوع یک اتفاق، تازه به فکر درمان آن می‌افتیم و به آن می‌پردازیم. در صورتی که باید این را در نظر بگیریم که تا قبل از بروز هرگونه علامتی باید همواره سلامتی خود را حفظ کنیم. 

وی افزود: مردم ما برنامه صحیحی برای ورزش خود ندارند. آنها هرازگاهی که انرژی بیشتری دارند، به ورزش می‌پردازند و معتقدند که این کار را به اندازه کافی انجام می‌دهند. لذا باید در نظر داشته باشیم که یک برنامه منظم برای ورزش لازم است. یک نسخه واحد برای همه افراد، کم‌ کردن فشار در طول روز و ایجاد عادت‌هایی مبنی بر حفظ سلامتی است. 

این متخصص طب سنتی ابراز کرد:‌ما باید این را در نظر داشته باشیم که در مورد مشکلات اسکلتی و عضلانی، از بین رفتن علائم به معنای بهبود نیست. ما باید در روند درمانی خود تداوم داشته باشیم؛ در صورتی که در مورد این نوع مشکلات تنها ۵ درصد به توصیه و درمان پزشک مربوط است، بقیه آن به استمرار بیمار در حفظ روتین درمانی خود برمی‌گردد. 

فاتح متذکر شد: ما همواره باید به گونه‌ای برای زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی کنیم که روند کهولت سن و بروز بیماری‌های مختلف را به تاخیر بیاندازیم. برای مثال تنگی کانال در اعضای مختلف بدن مانند مچ دست یا گردن با بالا رفتن سن، اجتناب‌ناپذیر است، اما ما می‌توانیم با ورزش کردن و سبک زندگی سالم، آن را به تعویق بیاندازیم. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین