|
| کد مطلب: ۱۰۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

هنگام مفقود شدن شناسنامه چه باید کرد؟

در صورتی که شناسنامه شما گم شده است، به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی بایستی بلافاصله مفقود شدن آن را به کلانتری محل اقامت خود گزارش دهید. سازمان ثبت احوال تنها مرجع صدور شناسنامه است؛ در اولین گام بایستی به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنید

هنگام مفقود شدن شناسنامه چه باید کرد؟

اشخاصی که کارت ملی و شناسنامه خود را گم نموده‌اند قادر خواهند بود از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقودی خود را پیگیری نمایند.

به این خاطر که به یابنده مدارک هویتی همچون شناسنامه، کارت شناسایی ملی و گواهینامه توصیه گردیده است که آن را به صندوق پست انداخته و یا به یکی از ادارات ثبت احوال تقدیم کند اشخاصی که مدارک شناسایی ایشان گم شده است، در مرحله اول باید قبل از تقاضای صدور شناسنامه المثنی در مدت زمان مشخص و مستمر به دو سامانه www.sabteahval.ir و postyafteh.post.ir مراجعه نموده و در خصوص مدرک هویتی گم شده خود پیگیری کنند.

بنابه گفته مسئولین سازمان ثبت احوال، با مهیا شدن شرایط پیگیری شناسنامه و کارت ملی گم شده در پورتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، هر روزه چندین استعلام از طریق سامانه مذکور جهت پیگیری مدارک شناسایی در بین مدارک یافت شده انجام می‌شود.

در شرایطی که به استناد گزارش سامانه‌های مربوطه مدرک مورد نظر یافت گردیده باشد، بایستی بنا به موضوع به اداره پست یا به اداره ثبت احوال مورد نظر که آدرس آن در سامانه الکترونیکی ثبت احوال اعلام می‌گردد، مراجعه نموده و نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

ولی اگر پیگیری مدارک مفقود شده در زمان معقولی نتیجه‌ای نداشته باشد، اشخاص بایستی جهت اخذ شناسنامه المثنی اقدام نمایند.

ارسال نظر

پربازدیدترین