|
| کد مطلب: ۱۰۹۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

چرا نباید از تشک ‌های قدیمی و کهنه استفاده کرد

وقتی یک لامپ یا باتری از کار می‌افتد فورا متوجه می‌شوید و در اسرع وقت آن را تعویض می‌کنید. اما معمولا آسیب‌دیدگی‌های تشک به‌سرعت مشخص نمی‌شوند و احتمالا تا زمانی که تشک آسیب جدی نبیند به استفاده از آن ادامه می‌دهید.

چرا نباید از تشک ‌های قدیمی و کهنه استفاده کرد

متأسفانه، تأخیر در تعویض تشک کهنه با نو و استفاده از یک تشک بسیار قدیمی می‌تواند روی سلامتی شما و توانایی‌تان برای خوابیدن تأثیر بگذارد.

عوارض تأخیر در تعویض تشک کهنه با نو

خواب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سلامت انسان است. بدون خواب کافی و باکیفیت، بدن شما قادر به تجدید قوا نیست و مغزتان برای پردازش احساسات و ذخیره‌ی خاطرات دچار مشکل می‌شود.

در یک دنیای ایدئال، امیدوارید که وقتی از خواب شبانه بیدار می‌شوید احساس آرامش و انرژی داشته باشید. اگر هنگام بیدار شدن درد دارید یا احساس می‌کنید خوب نخوابیده‌اید، ممکن است تشک شما مقصر اصلی بروز این مشکلات باشد. دلایل پزشکی زیادی برای مشکلات مرتبط با خواب وجود دارد، اما استفاده از یک تشک قدیمی هم می‌تواند به‌دلایل زیر خواب و سلامت شما را مختل کند.

۱. باعث آلرژی می‌شود

۲. علائم آسم را تشدید می‌کند

۳. به کمر درد یا گردن درد منجر می‌شود

۴. استرس را افزایش می‌دهد

۵. حافظه‌ را تحت تأثیر قرار می‌دهد

راهکارهایی برای افزایش طول عمر تشک

یک تشک باکیفیت می‌تواند سال‌ها خواب راحت را برای شما به ارمغان بیاورد. معمولا تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که تشک خود را هر هشت سال یک‌بار تعویض کنید. با این حال، تشکی که به‌خوبی از آن مراقبت می‌شود به‌راحتی می‌تواند یک دهه دوام بیاورد. برای بهبود طول عمر تشک خود، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • اجازه ندهید بچه‌ها روی تخت بپرند یا بازی کنند.
  • از قرار دادن حیوانات خانگی روی تشک بپرهیزید.
  • تشک خود را هر ۲ ماه یک‌بار بچرخانید یا پشت‌ورو کنید. اگر از تشک یک‌طرفه استفاده می‌کنید، آن را طوری بچرخانید که بالای تشک که قبلا سرتان را روی آن قرار می‌دادید حالا در قسمت پایین قرار بگیرد. تشک‌های دوطرفه را پشت‌و‌رو کنید.

به یاد داشته باشید که حتی با رعایت نکات فوق، تشک شما در نهایت شروع به فرسوده شدن می‌کند. بنابراین، باید به‌موقع به فکر خرید یک تشک مناسب باشید.

ارسال نظر

پربازدیدترین