|
| کد مطلب: ۱۰۹۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

واقعا اروپایی ها هم حجامت را قبول دارند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: صد‌ها پژوهش بالینی و آزمایشگاهی در سایت‌های معتبر اروپایی به ثبت رسیده که حاکی از اثبات اثربخشی حجامت در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش فاکتور‌های التهابی در بدن است.

واقعا اروپایی ها هم حجامت را قبول دارند؟

دکتر سجاد صادقی افزود: حجامت یک رفتار پیشگیری و درمانی است که به طور معمول برای پاکسازی بدن و دفع مواد زائدی که در طول زمان در بدن انباشت شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر صادقی با بیان اینکه سابقه حجامت در طب سنتی ایران، برای درمان بیماری‌های مختلف به چند هزار سال قبل بر می‌گردد گفت: حجامت نه تنها در طب سنتی ملل مختلف سابقه چند هزار ساله دارد بلکه در تأیید و توصیه به آن، روایات و احادیث اسلامی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دین مبین اسلام هم حجامت را تأیید و توصیه کرده است.

این متخصص طب سنتی گفت: نکته مهم در مورد حجامت این است که نه تنها در ایران و کشور‌های اسلامی بلکه در کشور‌های اروپایی هم در خصوص اثربخشی حجامت، صد‌ها پژوهش بالینی و آزمایشگاهی و کارآزمایی‌ها و مطالعات بالینی انسانی و حیوانی انجام شده و در سایت‌های معتبر به ثبت رسیده است که حاکی از آن است که حجامت می‌تواند در درمان سردرد، درد‌های گردنی، درد‌های کمر، درد‌های اسکلتی عضلانی، درد زانو و حتی در مشکلات زنان مثل تخمدان پلوکیستی تأثیر مثبت بگذارد. 

دکتر صادقی افزود: بررسی‌های آزمایشی دلالت دارد که حجامت می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش فاکتور‌های التهابی بدن شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین