|
| کد مطلب: ۱۰۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

ایران سومین کشور جهان در جراحی چاقی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایران سومین کشور بعد از آمریکا و چین در تولید علم در حوزه جراحی چاقی و متابولیک است.

ایران سومین کشور جهان در جراحی چاقی است
منبع: فارس |

عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی، گفت: اینکه در یک کنگره علمی ۶۵ کارگاه برگزار شود نشانه عظمت علمی این کار بزرگ است. از طرفی جذابیت علمی کنگره به گونه‌ای بوده است که بالغ بر ۱۷۰۰ نفر ثبت نام کردند تا در کنگره شرکت کنند‌.

وی ضمن عرض تبریک روز جهانی ایمونولوژی، تصریح کرد: علم ایمونولوژی در آزمون سخت کرونا نشان داد به عنوان یک علم پایه‌، نقش کلیدی بر فائق آمدن بر مصیبت کرونا داشت.

پازوکی یادآور شد: باعث افتخار است که توانستیم طی دوران کرونا بالغ بر ۵ واکسن را با همکاری متخصصین این رشته در داخل کشور علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحرم‌های ظالمانه تولید کنیم و بر تارک علمی دنیا جزو برترین‌ها درخشیدیم. این امر نمادی از مسؤولیت پذیری اجتماعی و اهمیت دادن به اهداف دانشگاه نسل چهارم است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: مطمئنم زمینه این تجربه و همکاری جمعی بیش از گذشته فراهم است تا در مورد سایر بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های اتو ایمیون نیز متخصصان ایمونولوژی نقش‌آفرینی کنند.

وی از دانشجویانی که برای برگزای هرچه بهتر کنگره تلاش کردند، تشکر کرد و ادامه داد: کشور عزیزمان اکنون سومین کشور بعد از آمریکا و چین در تولید علم در حوزه جراحی چاقی و متابولیک است و مطمئنا متخصصان ایمونولوژی هم می‌توانند با تلاش‌های خود جایگاه ایران را در دنیا در این زمینه نیز ارتقا بخشید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین