|
| کد مطلب: ۱۰۸۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

برای حفظ محیط زیست باید این وسایل را داشته باشید

تنها حدود ۹ درصد از پلاستیک‌های تولیدشده،‌ بازیافت و ۱۲ درصد از کل زباله‌های پلاستیکی سوزانده شده است، ۷۹ درصد باقی‌مانده اگر هنوز استفاده نشوند، در محل دفن زباله‌ها یا در محیط‌های طبیعی انباشته شده‌اند.

برای حفظ محیط زیست باید این وسایل را داشته باشید

سالانه یک میلیون پرنده‌ی دریایی و ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی به خاطر آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها می‌میرند. در یکی از مطالعات انجام‌شده توسط مرکز کنترل بیماری‌های ایالت متحده، تقریبا در بدن ۹۳ درصد از افراد، BPA (یک ماده‌ی شیمیایی بالقوه مضر که در محصولات پلاستیکی وجود دارد) پیدا شده است.

ما لیستی از محصولات سازگار با محیط زیست را نوشته‌ایم تا نشان دهیم که جایگزینی برخی از محصولات پلاستیکی با دیگر محصولات، یا با مواد قابل بازیافت چقدر آسان است. در حقیقت با این جایگزینی، می‌توانید زباله‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را در منطقه‌ی خود از بین ببرید.

یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با آلودگی محیط زیست، این است که محصولاتی را بخرید که مطمئن هستید بر اساس اخلاق و اصول محیط زیست تولید می‌شوند. همچنین فراموش نکنید که تجربیات و دانش خود را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. هر چقدر آدم‌های بیشتری را متقاعد کنید و نوشته‌هایی مانند این مقاله را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارید، آدم‌های بیشتری در زندگی روزمره‌ی خود،‌ از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند، و این‌گونه است که ما جهان را تغییر می‌دهیم.

۱. کیسه‌ی پارچه‌ای نان و سبزیجات

۲. ساک خرید پارچه‌ای یا حصیری

۳. بطری آب غیر پلاستیکی

۴. کیف غذا

۵. قاشق‌های گیاهی به جای یکبار مصرف پلاستیکی

۶. بشقاب‌های گیاهی به جای یکبار مصرف پلاستیکی

۷. چراغ‌قوه‌ی شارژی

۸. سطل مخصوص بازیافت

۹. مسواک زیست‌تخریب‌پذیر

ارسال نظر

پربازدیدترین