|
| کد مطلب: ۱۰۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

چرا باید برای کودک مسواک بخریم؟

بعد از ماه‌ها بی‌قراری و ناآرامی، کم کم اولین دندان‌ها در لثه‌ی کودک ظاهر می‌شوند و معمولا طی یکی دو سال، دو ردیف دندان سفید و زیبا در دهان فرزند شما دیده می‌شود.

چرا باید برای کودک مسواک بخریم؟

این دندان‌ها دائمی نیستند ولی با وجود موقتی بودن، باز هم اهمیت زیادی دارند. به هر حال فرزند شما باید چند سال از این دندان‌ها استفاده کند.

این دندان‌های شیری به‌نحوی برای دندان‌های بزرگسالی فضانگهدار هستند. نگهداری و مراقبت از آن‌ها نه‌تنها باعث می‌شود که در بزرگسالی دندان‌هایی مرتب و سالم داشته باشید، بلکه سلامت کلی دهان و دندان کودک را به دنبال دارد و مانع از ایجاد بوی نامطبوع در دهان کودک می‌شود.

یکی از راه‌های مراقبت از دندان کودک این است که اولین ویزیت دندانپزشکی او در حوالی جشن تولد یک‌سالگی انجام شود. اولین تجربه‌ی کودک می‌تواند تاثیر مهمی در احساس کودک نسبت به دندانپزشکی داشته باشد. پس سعی کنید متخصصان و پزشکانی پیدا کنید که با کودکان کار کرده باشند و نیازهای آن‌ها را بشناسند.

پزشک معمولا موارد زیر را برای کودک بررسی می‌کند و توصیه‌های لازم را ارائه می‌کند:

  • بررسی بهداشت دهان برای داشتن دندان‌های سالم و پیشگیری از پوسیدگی
  • نیاز به فلوراید
  • عادت‌های مرتبط با بهداشت دهان مثل مکیدن انگشت، فشار دادن زبان و مکیدن لب
  • بررسی میزان پیشرفت رشد دندان‌ها و رسیدگی به مشکلاتی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد
  • بررسی روند رشد دندان‌ها
  • بررسی رژیم غذایی کودک برای اطمینان از سلامت دندان

ویزیت منظم توسط دندانپزشک یکی از عادت‌هایی است که باید در کودک خود از همان ابتدا ایجاد کنید. در این جلسه‌های ابتدایی، پزشک به والدین کودک در مورد روش‌های مراقبت از دهان و دندان توضیح می‌دهد و اگر برای کودک شما، نکته‌ی خاص یا توصیه‌ی ویژه‌ای وجود داشته باشد آن را عنوان می‌کند.

یکی از نکاتی که پزشکان مطرح می‌کنند، نحوه‌ی مراقبت از دندان‌های کودک شما تا زمانی است که کودک خودش بتواند از پس رعایت بهداشت دهان و دندان بربیاید. یکی از این نکات، نحوه‌ی انتخاب مسواک برای نیازهای مختلف است.

شاید فکر کنید که این نکته چندان اهمیتی ندارد ولی برای خرید مسواک فرزندتان باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا کودک احساس خوبی از استفاده از مسواک داشته باشد و اینکه مسواک هم بتواند به‌خوبی دهان و دندان کودک را تمیز کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین