|
| کد مطلب: ۱۰۸۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

نکات مهم برای مراقبت از فیکوس آفریقایی در خانه

گیاه فیکوس آفریقایی بسیار پرطرفدار بوده و مراقبت از آن آسان است. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای افرادی که به دنبال داشتن گل و گیاه در منزلشان هستند به شمار می‌رود.

نکات مهم برای مراقبت از فیکوس آفریقایی در خانه

فیکوس آفریقایی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گیاهان فضای داخلی است که برگ‌های بزرگش آن را به گزینه‌ی جذابی برای گیاه خانگی تبدیل کرده است. همچنین به دلیل اینکه این گیاه بلند است برای دکوراسیون هم مناسب به شمار می‌رود. فیکوس آفریقایی به مراقبت کمی نیاز دارد بنابراین در صورتی که تنها چند نکته‌ی ساده را در رابطه با آن رعایت کنید داخل منزلتان به خوبی رشد می‌کند.

خاک

فیکوس لیراتا به خاکی نیاز دارد که متوسط تا سریع خشک شود و همچنین باید در گلدانی کاشته شود که زود خشک می‌شود، هوا در آن جریان دارد و برای گیاهان خانگی طراحی شده است. این ترکیبات شامل موادی مانند پرلیت برای بهبود تخلیه‌ی آب هستند که باعث می‌شود هوا آزادانه‌تر تا ریشه جریان داشته باشد.

فیکوس آفریقایی به خاکی که PH آن بین شش و هفت است نیاز دارد زیرا نباید خاک خیلی اسیدی باشد که این مساله به مرور زمان پس از تجزیه‌ی خاک رخ می‌دهد. باید PH خاک را با یک ph سنج اندازه بگیرید.

آب

زمان‌های آب دادن به اندازه‌ی گیاه، اندازه‌ی گلدان و شرایط محیطی بستگی دارد. توصیه می‌شود به جای اینکه طبق زمان‌بندی به گل خود آب بدهید با انگشت هر چند روز یک‌بار خاک را بررسی کنید. باید زمانی به فیکوس آفریقایی آب بدهید که نیمه‌ی بالایی خاک گلدان به صورت کامل خشک باشد (۲.۵ سانتی‌متر بالایی خاک گل در گلدان را بررسی کنید).

از بی آب ماندن فیکوس آفریقایی خود نترسید. با دنبال کردن این دستور از مشکلات بالقوه با آب دادن بیش از حد که منجر به ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی برگ یا افتادن برگ‌های نارس می‌شود جلوگیری کنید. با وجود اینکه این گیاهان آب و هوای مرطوب را دوست دارند، اما باید از مرطوب کردن آن‌ها با بطری آب اجتناب کنید زیرا منجر به ایجاد مشکلات بالقوه در رابطه با رشد آن‌ها می‌شود.

کود شیمیایی

در فصل‌های بهار و تابستان باید از کود شیمیایی طبق یک روال منظم برای فیکوس‌های آفریقایی استفاده کرد. توصیه می‌شود از کودی که نیتروژن بیشتری دارد برای تقویت برگ‌ها و رشد ریشه و همچنین از کودی که فسفر و پتاسیم دارد استفاده کنید.

برای جلوگیری از استفاده‌ی بیش از اندازه از کود شیمیایی دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را مطالعه کنید. برای مراقبت بهینه از فیکوس آفریقایی باید به مرور زمان گیاه خود را پیوند زده و جا به جا کنید تا به آن فضای رشد کردن بدهید‌ (حتما از کود شیمیایی به اندازه‌ی گلدان جدید خود استفاده کنید). جا به جایی یک بار در سال ایدئآل است.

ارسال نظر

پربازدیدترین