|
| کد مطلب: ۱۰۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

وزیر بهداشت اعلام کرد :

استقرار هزار آمبولانس در محل‌های برگزاری نماز عید فطر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد و گفت: یکهزار دستگاه آمبولانس در محل‌های برگزاری نماز عید فطر مستقر و خدمات درمانی به نمازگزاران ارائه خواهند داد.

استقرار هزار آمبولانس در محل‌های برگزاری نماز عید فطر
منبع: ایرنا |

بهرام عین‌اللهی روز سه‌شنبه در مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: در روز عید سعید فطر ۷۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۲۰ دستگاه موتورلانس، ۵۲ پایگاه هوایی، بیش از سه هزار پایگاه زمینی مستقر و در حال آماده باش خواهند بود تا به نیازمند خدمات درمانی لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: همه کادر سلامت در نوروز به صورت شیفت حضور داشتند و بیش از یکهزار بیمارستان در آماده باش بودند و با توجه به خدمتی که برای آنها تعریف شده بود، خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دادند.

عین اللهی تصریح کرد: در نوروز امسال، ۱۷ درصد ماموریت‌های اورژانسی افزایش یافت و ۵۱ درصد مراجعه به مراکز درمانی بیشتر شد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس فعال بود و ۳۰۰ پایگاه موقت اورژانس داشتیم که ۱۴۶ هزار نفر به این پایگاه‌ها مراجعه کردند و یکهزار و ۷۳ نفر در این ایام احیای قلبی شدند.

عین اللهی اظهارداشت: هیچ موج مسمومیتی در این نوروز گزارش نشد و ارتقای توانمندی علمی اورژانس در حال انجام است.

به گفته وزیر بهداشت، دولت در زمینه سلامت بسیار حساس است و باید براساس نیاز خود اورژانس را بومی کنیم و یکی از این اقدامات استفاده از موتورلانس‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌هایی که برای اربعین در مناطق مرزی ایجاد می‌شود نه تنها در ایام اربعین خدمات ارائه می‌کنند بلکه در حوزه گردشگری سلامت نیز خدمات ارائه می دهند.

به گفته وی، ۴۴ سال از انقلاب گذشته و یک نکته مهم که در همه صحنه‌ها انقلاب را پیش برده است، فرهنگ ایثار است. ما مجهز به فرهنگ ایثار در کشور هستیم و این فرهنگ ما را در همه عرصه‌ها پیش برده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف ما این است که نقاط قوت خود را نمی‌گوییم. کرونا یک امتحان جهانی بود و با وجود بیماری کرونا، تحریم‌ها هم به شدت ادامه داشت اما با همه ادعاهای حقوق بشری، کشور کرونا زده ما را تحریم کردند ما در کواکس شرکت کردیم و مبالغ زیادی را پرداخت کردیم اما تا شروع دولت سیزدهم هیچ واکسنی به ما داده نشد و اکنون تنها کشور تولید کننده واکسن کرونا در منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی هستیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: ۳۰۰ شهید سلامت را در ایام کرونا داشتیم‌ و در دفاع مقدس خدمات زیادی را نیز ارائه کردیم و این افتخارات در تاریخ ماندگار شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین