|
| کد مطلب: ۱۰۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

تاثیر حذف وعده سحر در ماه رمضان بر فشار خون و قند

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: به افرادی که شرایط روزه گرفتن دارند توصیه می‌شود حتما وعده سحر را مصرف کنند، زیرا حذف وعده سحر موجب افت قند و فشار خون و در نتیجه سردرد، ضعف و بی‌حالی در طول روز می‌شود.

تاثیر حذف وعده سحر در ماه رمضان بر فشار خون و قند

ابوالفضل محمدکریمی گفت: در وعده سحری استفاده از انواع پلو‌ها مانند عدس‌پلو، لوبیاپلو و ماش پلو و همچنین انواع خورشت‌ها مثل خورشت کدو، لبو و بامیه به همراه برنج می‌تواند وعده مناسبی برای سحری باشد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قم اضافه کرد: مصرف زیاد نمک در سحر می‌تواند موجب افزایش حس تشنگی شود، بنابراین به‌جای آن می‌توان از شوید یا گشنیز در پخت برنج یا کمی زرشک آلو، برگه یا رب انار در خورشت‌ها استفاده نمود تا کمتر دچار تشنگی شویم.

محمدکریمی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود از نوشیدن دوغ یا آب فراوان، چای پررنگ و میوه‌های آبدار مانند هندوانه بلافاصله بعد از غذای سحری خودداری شود؛ در صورت تمایل برای مصرف چای، بهتر است به‌صورت کمرنگ و حداقل نیم ساعت قبل از سحر نوشیده شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قم تاکید کرد: در وعده سحری بهتر است برای جلوگیری از تشنگی زیاد و مشکلات گوارشی غذا‌هایی مثل ماکارونی، ماهی، الویه، غذا‌های آماده و بسته‌بندی، انواع کوکوها، گوشت‌های سرخ شده، غذا‌های تند و پر ادویه، غذا‌های محرک معده مانند سیر، تره، ترب، نخود و باقلا، کمتر استفاده شود.

به گفته محمد کریمی، برخی از افراد برای جلوگیری از تشنگی و گرسنگی در وعده سحر مایعات و غذای بسیار مصرف می‌کنند که این امر نه تنها کمک‌کننده به روزه‌دار نیست، بلکه نتیجه عکس داده و حتی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات گوارشی باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین