|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پلانتین، میوه ای شبیه به موز که نباید خام خورده شود

پلانتین از خانواده‌ی موز اما با نشاسته‌ی بیشتر است که محبوبیت ویژه‌ای در آمریکای لاتین، آفریقا و کارائیب دارد. البته نه به عنوان میوه، بلکه به عنوان ماده‌ی غذایی خوشمزه‌ای برای پخت‌وپز.

پلانتین، میوه ای شبیه به موز که نباید خام خورده شود
منبع: allrecipes |

در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی تفات‌های موز و پلانتین با شما صحبت کنیم تا از این به بعد بتوانید میوه‌ی درست را در ظرف میوه قرار دهید.

موز چیست؟

شاید باور نکنید اما موز یک گیاه دارویی است و در دوران باستان برای درمان بیماری‌های مختلفی از آن استفاده می‌شده است. موزهایی که این روزها در گلخانه‌ها و مزرعه‌ها پرورش پیدا می‌کنند به اصطلاح عقیم هستند و دیگر آن خواص عالی را ندارند.

اما اگر موزی با پوست سیاه یا لکه‌های قهوه‌ای پیدا کردید بدانید که همان میوه‌ی باستانی است که خواص دارویی و درمانی دارد. موز اندازه‌ی کوچکی دارد، شیرین‌تر است و حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این میوه‌ی خوشمزه به کاهش فشار خون و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

پلانتین چیست؟

پلانتین یکی از اعضای خانواده‌ی موزها است که طعم متفاوتی دارد و در آشپزی کاربرد دارد. خاستگاه آن آسیای جنوب شرقی است اما در حال حاضر در تمام نقاط زمین کشت می‌شود. اندازه‌ی پلانتین از موز بزرگ‌تر است و پوست ضخیم‌تری هم دارد. نسبت به موز نشاسته‌ی بیشتر و قند کمتری دارد.

رنگ پوست پلانتین نسبت به میزان رسیده بودن آن از سبز تا قهوه‌ای تیره تغییر می‌کند. به دلیل وجود نشاسته‌ی زیاد در این میوه، معمولا به صورت خام مصرف نمی‌شود و بهتر است قبل از مصرف پخته شود. روش‌های پخت پلانتین شامل آب‌پز کردن، سرخ شدن یا پخته شدن همراه با مواد غذایی دیگر است.

وقتی از آشپزی کردن با پلانتین صحبت می‌کنیم یعنی با این میوه مثل سبزیجات دیگر رفتار می‌شود و در اغلب غذاهای محدوده‌ی آمریکای لاتین، آفریقا و کارائیب استفاده می‌شود. این میوه، یا دیگر بهتر است بگوییم سبزیجات، کربوهیدرات زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی مهم برای بدن است.

ارسال نظر

پربازدیدترین