|
| کد مطلب: ۱۰۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

بارندگی‌ در این استان شدت می‌گیرد؛ سیل در راه است!

استاندار لرستان گفت: بارندگی‌ها با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در جو این استان رو به شدت می‌رود.

بارندگی‌ در این استان شدت می‌گیرد؛ سیل در راه است!
منبع: برنا |

فعالیت سامانه بارشی جدید از بامداد امروز در لرستان آغازشده و رودخانه‌ خرم‌رود شهرستان خرم‌آباد در پی بارش‌های سیل‌آسا پرآب شده است.

اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها از مخاطرات سامانه بارشی جدید به لرستان است.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در بازدید از شهرستان پلدختر با اعلام  هشدارهای لازم به اهالی مجاور رودخانه‌ها  اظهار داشت: بارندگی‌ها با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در جو این استان رو به شدت می‌رود.

وی افزود: وضعیت لرستان از جهت شدت بارندگی فوق‌العاده است و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان با توجه به هشدارهای هواشناسی در حالت آماده‌باش هستند.

استاندار لرستان  با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها امشب بیشتر می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا از تمام ساکنان حریم رودخانه‌ها که در معرض تهدید سیل قرار دارند تقاضا داریم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و مدیریت اوضاع طی ۴۸ ساعت بارندگی شاهد خسارت در لرستان نباشیم.

زیویار با بیان اینکه دامداران و روستاییان ساکن حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌های لرستان از رودخانه‌ها فاصله بگیرند، گفت: از مدیرکل امور عشایری این استان خواسته‌ایم که تمهیدات لازم را برای دورکردن عشایر و دامداران از حواشی رودخان‌هاه اتخاذ کند.

استاندار لرستان با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ارتباط با بارش‌های سنگین طی امروز تا پایان هفته در این استان ابراز کرد: ستاد مدیریت بحران لرستان از ابتدای هفته جاری تشکیل جلسه داد و هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از خسارات سیل احتمالی بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط انجام شد.

زیویار اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم در ارتباط با خطرات احتمالی سامانه بارشی جاری از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌های لرستان انجام شده است و انتظار داریم برای دو روز آینده نیز انجام شود.

وی در مورد وضعیت ایمنی مناطق در معرض سیل شهرستان پلدختر افزود: محل‌هایی برای اسکان موقت مردم در این مناطق ایجاد شده است.

بیشترین بارش‌های لرستان طی ۱۵ ساعت گذشته در خرم‌آباد با ۲۲.۸ میلی‌متر ثبت شده است. میزان این بارش‌ها در بروجرد ۱۲.۹ میلی‌متر، در کوهدشت ۱۷.۶ میلی‌متر، الیگودرز ۳.۴ میلی‌متر، پلدختر ۲۱.۲ میلی‌متر، دورود ۱۳.۸ میلی‌متر و الشتر ۱۶.۴ میلی‌متر بوده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین