|
| کد مطلب: ۱۰۵۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

با سکوت عجیب مسؤولان آموزش عالی جریان دارد

فیلم | تبلیغ علنی مدارک دانشگاهی با استعلام قانونی!/ 3 روزه در هر رشته ای که خواستید دکتر شوید!

نکته قابل توجه این جاست که این افراد چنان احساس امنیت می کنند که این کار خلاف و مجرمانه را نه به صورت پنهانی که به شکلی کاملاً آشکار تبلیغ می کنند و حتی برای معرفی بیشتر خود سراغ برخی بازیگران نیز رفته اند تا برایشان تبلیغ کنند!

فیلم | تبلیغ علنی مدارک دانشگاهی با استعلام قانونی!/ 3 روزه در هر رشته ای که خواستید دکتر شوید!
منبع: عصر ایران |

 

مدت‌ها است تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر می‌شود با این محتوا که می‌توانید سه روزه مدرک دانشگاهی در هر مقطع و رشته‌ای که بخواهید بگیرید، بی آن که حتی یک صفحه از کتاب های آن رشته را دیده باشید! فروشندگان می گویند مدارک از خود دانشگاه صادر می شود، پیامک تایید از دانشگاه می آید و هر گاه مدرک از دانشگاه استعلام شود، بدان جواب مثبت داده می شود!

صفحات فضای مجازی این گروه‌ها پر است از تصویر مدارکی که برای متقاضیان به صورت غیرقانونی صادر شده است. ما نمی‌دانیم آیا همه افراد مدعی در این زمینه مدرک صادر می‌کنند یا نه، اما یک فایل صوتی به دست ما رسیده که در آن فردی که مدعی است در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کار می‌کند، روند کار را تا دریافت مدرک برای یک متقاضی توضیح می‌دهد.

البته این صرفا یک ادعاست و هیچ مدرکی وجود ندارد که واقعاً افرادی در دانشگاه آزاد و سایر مراکر آموزش عالی همدست او و امثال او باشند. در واقع اعتبار دانشگاه آزاد و بقیه دانشگاه ها نیز با این تبلیغات علنی خدشه دار می شود و جا دارد خود این مراکز آموزشی برای دفاع از حیثیت خود وارد عمل شوند و جلوی این افراد را بگیرند.

مدرک جعلی

فرد مدعی در گفتگو با ما که در نقش یک مشتری ظاهر شدیم توضیح داد که رشته‌های غیرپزشکی از 40 تا 60 میلیون تومان و رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی بین 50 تا 200 میلیون تومان آب می‌خورد!

این کار هم از نظر قانونی جرم محرز است، هم ظلم به کسانی است که سال ها درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند و حالا یک عده مجرم با دادن پول، خود را هم طراز آنها جا می زنند و هم جفای آشکار به مردمی است که برای دریافت خدمات تخصصی مرتبط با مدارک این افراد به آنها مراجعه می کنند.

مدرک جعلی

نکته قابل توجه این جاست که این افراد چنان احساس امنیت می کنند که این کار خلاف و مجرمانه را نه به صورت پنهانی که به شکلی کاملاً آشکار تبلیغ می کنند و حتی برای معرفی بیشتر خود سراغ برخی بازیگران نیز رفته اند تا برایشان تبلیغ کنند! و عجیب تر آن که مسوولان آموزش عالی کشور در این باره سکوت کرده اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین