|
| کد مطلب: ۱۰۵۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

تنها سفر کردن از ما انسان قوی‌ تری می‌ سازد

سفر تنهایی یکی از برنامه‌های تفریحی است که این روزها بسیاری از افراد را با خود درگیر کرده است. حتما شما هم در بین دوستان خود افرادی را سراغ دارید که این روزها برای رفتن به سفری یک نفره حاضر می‌شوند یا پا در راه این سفر گذاشته‌اند.

تنها سفر کردن از ما انسان قوی‌ تری می‌ سازد

در حقیقت در طول چند سال اخیر تعداد افرادی که تصمیم گرفته‌اند اولین سفر خود را به تنهایی برنامه‌ریزی و اجرا کنند بسیار بیشتر از قبل شده است. با این وجود هنوز تعداد افرادی که تصمیم به مسافرت تنها می‌گیرند بسیار کمتر از کسانی است که ترجیح می‌دهند برای یک سفر دو نفره یا گروهی برنامه‌ریزی و هزینه کنند.

سفر تنهایی یک تجربه‌ی متفاوت و منحصر به‌فرد محسوب می‌شود. حس و حال بیدار شدن در یک مکان جدید و تنظیم یک برنامه‌ی اختصاصی و یک‌نفره برای دیدن مکان‌ها و جاذبه‌های ناشناخته، تجربه‌ای بی‌نظیر است که تنها در این شرایط خاص می‌توان آن را تجربه کرد. دل‌خواه بودن جزئیات برنامه و امکان تغییرات بدون پیش‌بینی، از سفر تنها یک ماجراجویی بی‌نظیر می‌سازد. زمان برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند بسیار منعطف‌تر از مسافرانی است که به سفرهای گروهی پا می‌گذارند. همچنین این مسافران می‌توانند راحت‌تر ریسک کرده و لذت‌هایی غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کنند.

حتی اگر سفر تنها مدت زیادی هم طول نکشد، اما یک بار تجربه کردن یک سفر و تعطیلات انفرادی می‌تواند به شما در ایجاد مهارت‌ها و شایستگی‌هایی که می‌توانید به تمام مراحل زندگی خود به آن‌ها تکیه کنید، کمک کند. مهارت‌هایی که ممکن است حتی پیش از این به آن‌ها فکر هم نکرده باشید و انتظار تجربه کردن آن‌ها را نداشته باشید. اما یک سفر تنهایی در اولین تعطیلات پیش رو می‌تواند کوله‌بار سنگینی از تجربه‌های غیرقابل انتظار و البته مفید را به داشته‌های شما اضافه کند.

این مقاله ۶ دلیل که چرا تنها سفر کردن از ما انسان قوی‌تری می‌سازد را برشمرده است.

۱. در سفر تنهایی یاد می‌گیرید به خودتان تکیه کنید

۲. با احساسات مختلفی روبرو خواهید شد

۳. برخورد با افراد مختلفی را تجربه خواهید کرد

۴. بزرگی جهان را درک خواهید کرد

۵. برنامه‌ی سفر به دل‌خواه شما تنظیم می‌شود

۶. نوعی جدید از اعتماد به نفس را تجربه می‌کنید

ارسال نظر

پربازدیدترین