|
| کد مطلب: ۱۰۵۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

در این بوستان پایتخت کیش و مات شوید!

پارک شطرنج در میان پایتخت‌نشینان طرفدار دارد. به‌خصوص برای شطرنج‌بازان. اما چرا بوستان شطرنج؟ چون طراحی پارک به شکل صفحه شطرنج است و در عین حال چندین میز شطرنج و سالن مخصوص این ورزش در آن ساخته شده است. یک پارک کوچک اما بسیاری جالب و دیدنی.

در این بوستان پایتخت کیش و مات شوید!
منبع: همشهری |

وقتی نام یک پارک به اسم ورزش شطرنج باشد کلاس‌های مرتبط با این رشته را نیز در آن برگزار می‌شود. پس یکی از فعالیت‌های مهم این بوستان، کلاس‌های آموزش شطرنج است. این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در دو سالن مخصوصی در بوستان شطرنج برگزار می‌شود. این دو سالن آموزش شطرنج در پارک به شکل مهره شطرنج، مهره رخ یا قلعه به وسعت ۴۰‌مترمربع ساخته شده و میزهای مخصوص بازی شطرنج در آن تعبیه شده که توسط مربیان به‌صورت تخصصی به علاقه‌مندان این ورزش فکری آموزش داده می‌شود و شاید جالب باشد بدانید که این سالن‌ها محل برگزاری بعضی از مسابقات شطرنج است.

 

در این بوستان پایتخت کیش و مات شوید!

پارک شطرنج از نظر ورود و خروج محدودیتی برای بازدیدکنندگان و شطرنج‌بازها ندارد و شبانه‌روزی می‌توان به آن مراجعه کرد اما استفاده از سالن کتابخانه و سالن شطرنج ساعت خاصی دارد. سالن کتابخانه پارک و سالن شطرنج هر روز تا ساعت ۴ عصر دایر هستند و افراد می‌توانند تا قبل از این ساعت برای استفاده از امکانات این دو سالن به پارک شطرنج آجودانیه مراجعه کنند.

سال تأسیس پارک شطرنج آجودانیه به ۱۳۷۰ برمی‌گردد، پس می‌توان گفت جزء پارک‌های نسبتاً قدیمی تهران به شمار می‌رود. مساحت این بوستان تنها ۲۲۶۰‌مترمربع است اما با همین فضای کوچک، امکانات مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش ذهنی شطرنج فراهم آورده، همچنین این پارک داراییک کتابخانه، وسایل بازی کودکان، تجهیزات ورزشی مناسب، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و نیمکت‌هایی برای نشستن و... نیزدارد. هر زمان که به این بوستان بروید افرادی را خواهید دید که در حال بازی شطرنج هستند.

بوستان شطرنج در خیابان آجودانیه، ابتدای کوچه سیزدهم شرقی واقع شده است.

در این بوستان پایتخت کیش و مات شوید!

در این بوستان پایتخت کیش و مات شوید!

 

ارسال نظر

پربازدیدترین