|
| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

محرک های میگرن را بشناسید

میگرن یک سردرد معمولی نیست. اگر دچار میگرن هستید، حتما می‌دانید که این عارضه چقدر دردناک و آزاردهنده است.

محرک های میگرن را بشناسید

زمانی که حمله‌ی میگرن رخ می‌دهد، دوست دارید هر کاری که می‌توانید بکنید تا آن را متوقف کنید. میگرن عارضه‌ای است که منجر به سردردهای شدید و تکرارشونده می‌شود و محرک‌های مختلفی دارد. 

محرک‌های میگرن

پزشکان پنج محرک میگرن را شناسایی کرده‌اند. یکی از این محرک‌‌ها مواد غذایی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. در ادامه چهار محرک دیگر را معرفی می‌کنیم.

  • تغییراتی در محیط: تغییر در فشار اتمسفر، فصل‌ها و حتی طوفان ممکن است میگرن را تحریک کند.
  • هورمون‌ها: تغییر در سطح هورمون‌ها که به دلیل چرخه‌ی قاعدگی رخ می‌دهد، همچنین تغییر هورمونی طی دوران بارداری می‌توانند عامل تحریک میگرن باشند‌.
  • محر‌ک‌های حسی: نور، بعضی بوها، دود و صداهای بلند و تکراری می‌توانند باعث تحریک میگرن در بعضی افراد شوند.
  • استرس: استرس، ورزش شدید، بیماری یا عادت‌های غیرمعمول خوابیدن از دیگر محرک‌های میگرن محسوب می‌شوند.‌

گاهی اوقات ترکیبی از این محرک‌ها می‌توانند منجر به سردرد میگرنی شوند. به‌طور مثال، فرد در صورتی که استرس زیادی داشته باشد، وعده‌های غذایی خود را حذف کند و به اندازه‌ی کافی نخوابد، ممکن است دچار سردرد میگرنی شود.

نقش کافئین در تسکین سردرد میگرنی

کافئین ترکیبی است که می‌تواند به درمان میگرن کمک کند. بعضی از شرکت‌های داروسازی به داروهای سردرد بدون نسخه‌ی پزشک پودر کافئین اضافه می‌کنند. با این حال باید توجه کنید که مقدار مشخصی از کافئین می‌تواند سردرد میگرنی را کاهش دهد.

بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، وگرنه دچار مشکلاتی می‌شوید. بنیاد میگرن آمریکا توصیه می‌کند بیماران مبتلا به میگرن، کافئین مصرفی خود را به ۲۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین