|
| کد مطلب: ۱۰۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

امکانات برخورد هوشمند با بی حجابی واقعا وجود دارد؟

بیانیه «فراجا» تاکید می‌کند که با بی حجابان به صورت هوشمند برخورد خواهد کرد.

امکانات برخورد هوشمند با بی حجابی  واقعا وجود دارد؟

این‌که تکنولوژی حاضر قادر باشد چنین موضوع گسترده‌ای را پوشش دهد، محل بحث کارشناسان بوده و همین موضوع گره‌های تازه‌ای در بحث حجاب اجباری افزوده است.

تعدادی از متخصصان از جمله محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات از عدم امکان اجرای طرح مذکور گفته است؛ مشکلاتی چون بی حجابان زیر ۱۸ سال که سوابق چهره‌نگاری در اتوماسیون اداری ندارند و آنقدر تعدادشان بالا هست که وزارت آموزش‌و پرورش هم در بیانیه‌ای تهدیدشان کند و یا امکانات بوروکراتیک هم‌چون داشتن نیروی انسانی لازم، برای انجام آن، به‌گونه‌ای که ضریب خطای‌شان قابل اغماض باشد از دیگر موانع کار است.

سوال اصلی اینجاست که آیا مسئله حجاب در کشور با جریمه و تنبیه و جرم‌انگاری حل می‌شود؟ آیا مسئله ویدئو و ماهواره و... با چنبن تنبیهاتی حل شد؟ آیا زمانی که ویروس کرونا در دنیا، هر روز چند صد هزار انسان را به کام مرگ می‌کشاند اصلا امکان برخورد قهری با متخلفان وجود داشت؟ در همین ایران، مگر نه آن‌که همان‌ها که امروز از برخورد تنبیهی و قانونی با بی حجاب می‌گویند در مواجهه با کرونا خلاف مقررات به اماکن مذهبی می‌رفتند و ضریح می‌بوسیدند و تعطیلی اجتماعات مذهبی را برنمی تافتند؟

ارسال نظر

پربازدیدترین