|
| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

۵ راه موفقیت از زبان بیل گیتس

اگر به دنبال الگویی برای موفقیت می‌گردید، کسی بهتر از بیل گیتس را پیدا نخواهید کرد.

۵ راه موفقیت از زبان بیل گیتس

بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت که توانست تحول بزرگی در دنیای تکنولوژی به وجود بیاورد. کسی که بیش از ۸۰ میلیارد دلار ثروت دارد و به عنوان پولدارترین مرد دنیا شناخته می‌شود.
بیل گیتس ۵ پیشنهاد برای رسیدن به موفقیت دارد. راه‌هایی که هر کدام آن‌ها بسیار مفید هستند و استفاده از آن‌ها تاثیر زیادی روی زندگی‌تان خواهد گذاشت. در ادامه این ۵ پیشنهاد را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. یاد بگیرید در چه زمان بگویید نه

بیل گیتس این موضوع را از وارن بافت (Warren Buffett) یاد گرفته است و گفته که بسیار کارآمد خواهد بود. در دنیای شلوغ امروزی باید بدانید در چه زمانی نه بگویید. باید زمان خود را برای انجام دادن کارهای مهم‌تر صرف کنید و بهتر است بیاموزید که به چه کارهایی نه بگویید و چه کارهایی را انجام ندهید.

۲. انتقاد پذیر باشید

اینکه درباره‌ی موضوعی خجالت‌زده شوید باعث می‌شود که تجربه‌ی بیشتری به‌دست بیاورید. بیل گیتس در کتاب Business @ the Speed of Thought به این موضوع اشاره کرده است. هیچ وقت از اینکه کسی نسبت به کار شما انتقاد می‌کند، ناراحت نشوید. از بازخوردها استفاده کنید تا کار خودتان را بهبود ببخشید. گوش دادن به انتقادها دیدگاه جدیدی به شما می‌دهند.

البته برخی از انتقادها هم کاربردی نیستند و باید به‌وسیله‌ی قدرت قضاوت خود به آن‌ها عمل کنید.

۳. خوش‌بین باشید

در دنیایی که همه چیز در آن اشتباه پیش می‌رود، خوش‌بین بودن کار سختی است. اگر خوش‌بین نباشید نمی‌توانید کار مخصوص خودتان را شروع کنید و توانایی مدیریت یک شرکت را هم نخواهید داشت. با خوش‌بین بودن می‌توانید روی ایده‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید و در آینده محصولات جدیدی را وارد بازار خواهید کرد.

۴. از شکست نترسید

موفقیت از شکست‌های بسیار زیاد به‌دست می‌آید. او در کتاب The Road Ahead به این موضوع اشاره می‌کند. هر شکستی منجر به موفقیت در آینده می‌شود. بیل گیتس می‌گوید که برای ساخت سیستم‌عامل ویندوز مسیر سختی را پشت‌سر گذاشته تا سرانجام به موفقیت رسیده است.

شکست به شما آموزش می‌دهد که به چه صورت موفق شوید و فرصت پیشرفت را فراهم خواهد کرد.

۵. روی هدف خودتان تمرکز کنید

گیتس می‌گوید اگر هدف خودتان را مشخص کنید و به سمت آن قدم بردارید، قطعا به چیزی که می‌خواهید دست پیدا می‌کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین