|
| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

چگونه در خانه سیزده را به در کنیم؟

اگر به هر دلیلی قرار است سیزده‌به‌در را خانه بمانید اصلا ناراحت نباشید چون در خانه قرار است بیشتر خوش بگذرد.

چگونه در خانه سیزده را به در کنیم؟
منبع: WikiHow |

برای در کردن سیزده در خانه به روش زیر عمل کنید:

۱. یک مکان را انتخاب کنید

قرار است در این مکان پتو و بالش بگذارید و اگر دوست داشتید چرتی هم در آن‌جا بزنید. فرقی ندارد کنار اتاق خواب می‌نشینید، وسط هال یا به زیرزمین می‌روید، هر مکانی که دوست دارید را انتخاب کنید.

۲. یک منو بنویسید

با توجه به تعداد مهمان‌هایی که دارید یک منو از غذاها و تنقلاتی که قرار است آماده کنید بنویسید. لیستی هم از نوشیدنی‌ها بنویسید. حالا زمان لازم برای تهیه‌ی هر کدام را محاسبه کنید و دست به کار شوید. غذاهایی که می‌توانید در یخچال نگهداری کنید از یک روز قبل بپزید تا روز ۱۳ فروردین وقت بیشتری برای خوش‌وبش داشته باشید.

۳. چند بازی و سرگرمی انتخاب کنید

بازی‌ها را روی کاغذ بنویسید و وسایل لازم برای انجام آن‌ها را تهیه کنید. بازی‌های کارتی، بازی‌های رومیزی و همچنین بازی‌های سنتی مثل اسم‌وفامیل یا پانتومیم برای سیزده‌به‌در خانگی بسیار مناسب هستند.

۴. کمی فضای نشستن را تزئین کنید

حالا که امکان روشن کردن آتش برای درست کردن کباب و تکیه دادن به درخت را ندارید کمی فضای نشستن خود را تزئین کنید. چند گلدان، چند شمع و حتی یک چراغ آباژور را در اطراف محل مورد نظر قرار دهید. برای اینکه حال‌وهوای پیک‌نیک بیشتر شود، یک قالیچه در محل مورد نظر پهن کنید، تزئینات را قرار دهید و سپس بالش و پتوها را اضافه کنید.

۵. روش سرو غذا را انتخاب کنید

قبل از اینکه دورهمی شروع شود باید انتخاب کنید که می‌خواهید غذا و نوشیدنی‌ها در آشپزخانه باشد و مهمان‌ها آن‌جا بشقاب‌هایشان را پر کنند یا همه چیز را روی قالیچه قرار می‌دهید و همه دور یک سفره می‌نشینید. البته می‌توانید از ترکیب این دو روش هم استفاده کنید. غذاهای سرد، تنقلات و نوشیدنی‌ها را در محل پیک‌نیک و غذاهای گرم را در آشپزخانه قرار دهید.

۶. همه چیز آماده است

حالا با مهمان‌هایتان حسابی خوش بگذرانید و بعد از تمام شدن مراسم سیزده‌به‌در هم به همراه مهمان‌ها وسایل را جمع‌وجور کنید تا پس از رفتن آن‌ها، با کوهی از به هم ریختگی‌ها مواجه نشوید.

ارسال نظر

پربازدیدترین