|
| کد مطلب: ۱۰۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

آماده‌باش در پایتخت / تهرانی‌ها مراقب باشند

هواشناسی استان تهران درباره بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد. نیروهای خدمات شهری با توجه به این هشدار، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

آماده‌باش در پایتخت / تهرانی‌ها مراقب باشند

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد:امروز و فردا افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

از جمعه شب تا یکشنبه (۱۱ تا ۱۳ فروردین) کاهش محسوس دمای قابل ملاحظه در سطح استان و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی پیش‌بینی می‌شود.

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، در روزهای پیش‌رو هشدار داد.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار نارنجی‌رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش‌بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، و در نواحی کوهستانی، به‌ویژه گردنه‌ها، کولاک برف وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری در روزهای پیش‌رو خودداری کرده و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به ماهیت فصل بهار، هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها، ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است، شرکت آب منطقه‌ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‌سیلاب در حالت آماده‌باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‌استان تهران توسط اکیپ های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر این ‌شرکت به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‌سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نیروهای ما در سطح شهر در آمادگی کامل برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی به دنبال بارش باران در تهران هستند.

 علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران  با اشاره به آغاز بارش باران از بامداد امروز در تهران، اظهار کرد: خوشبختانه نیروهای ما در سطح مناطق حضور داشتند و مشکل خاصی در ساعات اخیر برای شهروندان ایجاد نشد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آب‌گرفتگی مشکل‌سازی در معابر تهران رخ نداد، خاطرنشان کرد: جز چند مورد آب‌ماندگی جزئی در برخی مناطق شمالی پایتخت، شاهد مشکل چندانی برای شهروندان تهرانی نبودیم.

جعفری با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری با توجه به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش‌ها در تهران، یادآور شد: نیروهای ما در سطح شهر تهران حضور دارند تا در صورت آب‌گرفتگی و آب ماندگی در معابر، خدمات‌رسانی لازم را انجام دهند.

جعفری در پایان گفت: با توجه به اینکه بارش باران پراکنده و رگباری بود، نمی‌توان گفت که شدت بارش‌ها در نوار شمالی یا نوار جنوبی پایتخت بیشتر بوده است یا خیر؛ در نقاط مختلف شهر شاهد بارش رحمت الهی بودیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین