|
| کد مطلب: ۱۰۳۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

روش پیشگیری از اگزمای صورت

بهترین راه پیشگیری از اگزمای صورت بسیار واضح است؛ اما واقعاً اهمیت دارد: عامل محرک را پیدا کرده و از آن دوری کنید.

روش پیشگیری از اگزمای صورت
منبع: تبیان |

 مثلاً اگر متوجه شدید وقتی از زیورآلات فلزی استفاده می‌کنید کهیر می‌زنید پس احتمالاً به نیکل آلرژی دارید. پس دیگر از زیورآلات فلزی استفاده نکنید. یا اگر می‌بینید بعد از عطر زدن یا استفاده از لوازم‌آرایش کهیر می‌زنید پس به دنبال لوازم آرایشی بدون رایحه یا مخصوص آلرژی باشید و عطرتان را عوض کنید یا اصلاً عطر نزنید.

هیدراته نگه‌داشتن پوست نیز بسیار مهم است. از لوازم آرایشی استفاده کنید که ترکیبات مرطوب‌کننده دارند. داشتن اگزمای صورت به این معنی نیست که هیچ‌وقت نمی‌توانید آرایش کنید، چون همهٔ محصولات مثل هم نیستند

در مورد محصولات مراقبت از پوست نیز همین‌طور، ممکن است به مادهٔ خاصی در محصولات مراقبت از پوست حساس باشید. خیلی خوب است که هر محصول جدیدی را ابتدا روی قسمتی از پوستتان با صبر و حوصله تست کنید (مثلاً روی ساعدتان) و به آن ۲۴ ساعت زمان بدهید تا اگر هر نوع واکنش پوستی قرار است اتفاق بیفتد متوجه شوید.

اگر متوجه شدید وقتی استرس دارید علائم اگزما شعله‌ور می‌شوند پس باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید، مثلاً مسئولیت‌های کاری‌تان را کمتر کنید، بیشتر استراحت کنید یا هر روز زمانی را برای ریلکسیشن و آرام‌سازی ذهنتان در نظر بگیرید. همین‌طور اگر متوجه شدید اگزمای صورتتان در هوای گرم یا خشک بدتر می‌شود، از قبل اقدامات لازم را انجام دهید: از ضدآفتاب قوی‌تر و مناسب‌تری استفاده کنید، مرطوب‌کنندهٔ بهتری تهیه کنید یا جوری برنامه‌ریزی کنید که در ساعات گرم روز بیرون نباشید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین