|
| کد مطلب: ۱۰۲۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

اگر به گیلان می روید دریاچه عروس حلیمه جان را ببینید + عکس

دریاچه عروس حلیمه جان در حاشیه جنگل های استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که به دلیل تغییر رنگ دریاچه به رنگ سبز و آبی معروف شده است.

اگر به گیلان می روید دریاچه عروس حلیمه جان را ببینید + عکس
منبع: بیتوته |

روستای حلیمه جان یکی از توابع رحمت آباد رودبار در استان گیلان است که دریاچه نسبتا کوچکی در حاشیه جنگل دارد. 

برای رفتن به روستای حلیمه جان از تهران باید وارد آزاد راه قروین رشت شوید و به سمت منجیلی و رودبار بروید تا به تونکابن برسید. 

در این منطقه تابلوی روستای حلیمه جان را می بینید و وارد خروجی روستا می شوید. فاصله روستای حلیمه جان تا اتوبان حدود 10 دقیقه است. 

برای ورودی به محوطه دریاچه عروس با ماشین باید هزینه پارکینگ را پرداخت کنید. فاصله چشمه عروس تا تهران 282 کیلومتر و فاصله چشمه عروس تا رشت 42 کیلومتر است. 

دریاچه عروس محل زندگی گونه های مختلف ماهی از جمله ماهی سفید ، لاک پشت و قورباغه است. 

برجسته ترین ویژگی دریاچه عروس که باعث معروفیت آن شده است تغییر رنگ دریاچه است. این دریاچه زمانی که هوا آرام است معمولا تا پیش از ظهر به رنگ سبز دیده می شود ولی بعداز ظهرها با کمترین وزش باد به رنگ آبی در می آید. 

تغییر رنگ دریاچه عروی به دلیل وجود جلبک های آن است که صبح سطح دریاچه را می پوشانند ، دریاچه را با رنگ سبز نشان می دهند و بعد از ظهر با وزش باد کنار می روند رنگ آبی دریاچه نمایان می شود. 

دریاچه عروس قبلا به نام دریاچه حلیمه جان شناخته می شد ولی افراد محلی کنار رفتن جلبک ها از روی آب دریاچه را به بالا زدن تور  عروس تشبیه کردند و نام دریاچه به دریاچه عروس تغییر نام پیدا کرد. 

ارسال نظر

پربازدیدترین