|
| کد مطلب: ۱۰۱۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد

این غذاها ضدپیری هستند

با افزایش سن، غذاهایی که می‌خوریم می‌توانند تأثیر بیشتری بر تناسب‌اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر ابتلا به بیماری‌ها بگذارند.

این غذاها ضدپیری هستند

 بدن ما برای حمایت از روند طبیعی پیری به مواد مغذی مختلفی متکی است. برخی از این مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کنند، مانند حفظ پوست سالم. توجه به این نکته مهم است که خوردن غذاهای خاص شما را به طور قابل‌توجهی جوان‌تر نشان می‌دهد و تغذیه یکی از جنبه‌های مهم پیری است.

با این حال، افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند که با بالا رفتن سن، ظاهر مناسب و احساس خوبی داشته باشید. به طور کلی سعی کنید غذاهای زیر را بخورید:

  • منابع سالم پروتئین
  • چربی‌های سالم
  • غذاهایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

در اینجا ۱۰ غذای مغذی وجود دارد که از روند پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

۱. روغن زیتون فرابکر

۲. چای سبز

۳. ماهی چرب

۴. شکلات تلخ یا کاکائو

۵. سبزیجات

۶. دانه‌ی کتان

۷. انار

۸. آووکادو

۹. گوجه‌فرنگی

۱۰. پپتیدهای کلاژن

غذاهایی که می‌خورید می‌توانند در سلامت پوست شما نقش داشته باشند، از جمله در تغییر پوست با افزایش سن. به طور خاص، غذاهایی که سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان هستند، بیشترین فواید پوستی را دارند.

در کنار خوردن یک رژیم غذایی مغذی پر از غذاهای گیاهی کامل، محافظت از پوست خود را با عادات دیگری نیز در نظر بگیرید، مانند استفاده از کرم ضدآفتاب، اجتناب از سیگار کشیدن، فعال ماندن از نظر بدنی و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب.

ارسال نظر

پربازدیدترین