|
| کد مطلب: ۱۰۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

کشفی جالب درباره آنچه در لحظه مرگ می بینیم

همه انسان ها دوست دارند بدانند که بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد. از این رو دانشمندان اتفاقات قبل و بعد مرگ را بررسی کرده و به نتیجه ای باور نکردنی رسیده اند.

کشفی جالب درباره آنچه در لحظه مرگ می بینیم
منبع: نمناک |

حتما شما هم شنیده اید که میگویند لحظه مرگ تمام زندگی مثل یک فیلم از جلوی چشمانمان رد می شود و ما آن را تماشا می کنیم. شاید تصویر کنید این گفته ها تنها در حد حرف است.

واقعا لحظه مرگ کل زندگی از جلوی چشمامون میگذره؟

دانشمندان اخیراً توانسته ‌اند؛ اولین اسکن تصویری از مغز یک انسانِ مرده و لحظه اولی که جانش را از دست می دهد، ثبت کنند. این تصویر ثبت شده از ذهن یک مرد سن بالا است که ناگهان هنگام انجام اسکن برای آزمایش؛ از دنیا رفت. بعد از اینکه این مرد در حین انجام روتینِ تست ها و آزمایش هایش از دنیا رفت، پزشکان متوجه شدند که اطلاعات منحصر به‌ فردی روی فعالیت مغزی او دقیقاً در آخرین لحظات زندگی اش ثبت شده است.

اسکن-مغز

30 ثانیه قبل و بعد مرگ

30 ثانیه قبل و بعد از توقف ضربان قلب، امواج مغزی او شبیه به حالتی شده بودند که انگار او در حال رویاپردازی و خواب بود و چیزهایی شبیه به مدیتیشن و یادآوری خاطرات در امواج مغزی او شکل گرفت؛ یعنی انگار که انسان دقیقاً زمانی که از دنیا می رود و چشم هایش برای همیشه بسته می‌ شود، کل زندگی برایش مرور می شود.

همان طور که می‌دانید کسانی که تجربه نزدیک به مرگ داشته اند هم این موضوع را تعریف کرده‌اند؛ اما این اولین شواهد علمی بود که توانستند از این قضیه پیدا کنند و با این وجود فهمیدند که واقعا حقیقت دارد که ما بعد از مرگ تمام زندگی پیش چشمانمان می گذرد و همه چیز را می ‌بینیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین