|
| کد مطلب: ۱۰۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

رکورد ورود روزانه گردشگر به مازندران شکسته شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در تعطیلات نیمه شعبان امسال یک‌میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۴۴ نفر شب اقامت در این استان ثبت شده که از این حیث رکورد جدیدی در تعطیلات غیر سفرهای نوروزی و تابستانه مازندران به وجود آمده است.

رکورد ورود روزانه گردشگر به مازندران شکسته شد
منبع: ایرنا |

مهران حسنی با بیان این که، ثبت این میزان حضور مسافران مربوط به ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه است که به نوعی تعطیلات ایام شعبانیه به شمار می رود، افزود: طبق شرایط سال های گذشته بیشترین میزان حضور گردشگران مربوط به مناطق غربی استان از جمله چالوس، نوشهر، نور و رامسر است.

وی با بیان این که، رکورد سفر های گردشگران در تعطیلات غیر نوروزی و تابستانه در روزهای گذشته با حضور میلیونی مسافران در استان شکسته شد، گفت: اوج سفرهای از این دست به مازندران در تعطیلات اواسط خرداد ماه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران اضافه کرد: با توجه به اینکه روستاهای مازندران جزو مناطقی هستند که مسافران زیادی به این مناطق می روند برنامه ریزی برای ساماندهی حضور گردشگران در این مناطق هم انجام شده است.

حسنی گفت: در کمیته امور دهیاری ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی به دهیاران که روستاهای گردشگرپذیر هستند ظرفیت های اقامتگاهی روستاها به مسافران معرفی و اعلام شود.

وی تعداد روستاهای هدف گردشگری مازندران را ۳۰ روستا اعلام کرد و افزود: هرچند تعداد روستاهای هدف گردشگری محدود به همین چند روستا است اما در عمل روستاهای بیشتری محل حضور مسافران در استان هستند.

مازندران حدود سه هزار روستا دارد که به دلیل قرار گرفتن آنها در مناطق جنگلی و کوهستانی همواره کانون توجه مسافران و گردشگران برای اسکان و اقامت شبانه قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : با توجه به اینکه چادرخوابی بخشی از سفر است و نمی توان آن را حذف کرد، فقط باید در این زمینه مدیریت صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: گردشگری طبیعت گردی و ماجراجویانه به عنوانه بخشی از علاقمندی مسافران در مازندران به شمار می رود نمی توان این بخش را به طور کلی حذف کرد.

حسنی گفت: به منظور مدیریت این بخش از گردشگری در مازندران بنا شد تا تمرکز چادرخوابی در مکان های دارای امکانات اولیه خدماتی انجام شود در این زمینه سوله ها و سالن های ورزشی برای این منظور مورد استفاده شود.

وی اضافه کرد : براین اساس فرمانداران به عنوان متولیان فراهم کردن این فضاها مشخص شدند و براساس گزارش غالب فرمانداران این مکان ها فراهم و آماده سازی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکید کرد: براساس تمهیدات صورت گرفته در تعطیلات نوروز پیش رو چادرخوابی در پیاده رو نخواهیم داشت.

ارسال نظر

پربازدیدترین