|
| کد مطلب: ۱۰۰۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

چوپانی که تفریحی حیوانات را می‌کشت و فیلم می گرفت

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فیروزه خراسان رضوی گفت: فرد حیوان‌آزاری که برای تفریح خود اقدام به آزار، اذیت و کشتن گونه‌های مختلف جانوری می‌کرد، به یک سال حبس محکوم شد.

چوپانی که تفریحی حیوانات را می‌کشت و فیلم می گرفت
منبع: ایسنا |

حمید جوانبخت  خاطرنشان کرد: این فرد متخلف که در یکی از روستاهای بخش طاغنکوه شهرستان فیروزه به شغل چوپانی اشتغال داشت، پس از آموزش و تحریک سگ‌های گله، مبادرت به شکار حیوانات وحشی نموده و از اعمال شنیع خود فیلم‌برداری و آن را فضای مجازی منتشر می‌کرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان فیروزه این فرد متخلف شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد، اظهار کرد: پس از بازبینی تلفن همراه وی، تمام فیلم‌های مورد اشاره در گوشی او موجود بود و از این کار خود بسیار لذت می‌برد.

جوانبخت عنوان کرد: هرچند متهم تلاش بسیاری کرد تبرئه شود اما با توجه به مدارک و مستندات موجود، با رای قاطع دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی، این فرد حیوان‌آزار که باعث آزار و اذیت و کشتن گونه‌های جانوری مختلف شده بود، براساس طبق بند (ج) ماده ۱۳ قانون شکار و صید به یک سال حبس محکوم شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فیروزه اظهار کرد: طبق مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست، این فرد متخلف از بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌ زیست ناشی از کشتن چهار گونه حیوان وحشی تحت حفاظت در مجموع به پرداخت مبلغ ۱۴۱ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

جوانبخت گفت: طی یک سال اخیر پنج گروه شکارچی متخلف در قالب ۶ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی ‌شده‌اند. البته به دلیل حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست تعدادی از این افراد قبل از اینکه اقدام به شکار کنند، دستگیر شده‌اند.

وی از همه شهروندان طبیعت‌دوست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در محیط‌ زیست مراتب را با شماره تلفن‌های ۴۳۵۲۴۵۱۴-۰۵۱ و ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی نمایند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین