|
| کد مطلب: ۱۰۰۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

نگاهی متفاوت به سریال آخرین بازمانده (The Last of Us)

در دنیای آثار سینمایی، اقتباسی، روایی و داستانی از جذاب‌ترین نمونه‌های سینمایی ویدیو‌گیم یا همان ویدیو بازی‌ها هستند که مخاطبان را به‌خوبی توانستند جذب این سینما بازی کنند.

نگاهی متفاوت به سریال آخرین بازمانده (The Last of Us)
منبع: تبیان |

اگر در چند دهه اخیر بخواهیم از این دست آثار را معرفی کنیم نمونه‌های خارق‌العاده کم نیستند که یکی از نمونه‌ها The Last of Us (آخرین بازمانده) است که در حال حاضر هم The Last of Us دوم در حال پخش است.

 

موضوع جالبی که وجود دارد، The Last of Us (آخرین بازمانده) نسخه دانشگاهی نیل دراکمن بود که گویا با شکست مواجه شده بود اما او با بروس استرلی توانست پروژه شکست خورده‌اش را احیا کند و دست به خلقی درخشان بزند و همه از این پروژه به عنوان درام احساسی و ارزشمند یاد می‌کنند.

 

با بازی The Last of Us می‌توانیم سریال را پیشگویی کنیم؟

شاید این شائبه پیش بیاید که خیلی‌ از افراد با بازی «آخرین بازمانده» می‌توانند سریال را هم حدس بزنند اما این فکر، خیالی بیش نیست چون نویسنده و طراح سریال کریگ مازن و نیل دراکمن تغییرات عجیب و غریبی دادند که مخاطب را سر بزنگاه غافلگیر می‎‌کنند. ما در سریال «آخرین بازمانده» می‌بینیم که گروهکی با تمام تلاش قصد دارد در دنیای عفونت‌زده خودش را نجات دهد.
 

اصطلاحاتی که ندانید سردرگم می‌شوید

با این حال نباید از این موضوع چشم پوشی کنیم کسانی که سریال را بدون بازی کردن دنبال و تماشا می‌کنند می‌توانند اصطلاحات و رخدادها را به خوبی تشخصی دهند بازی کردن The Last of Us این امکان را می‌دهد که با سریال ارتباط بهتری برقرار کرد.

بازی نکن اما ببین و فکر کن

اگر مخاطب هم بازی The Last of Us را انجام داده باشد و هم خود سریال را ببیند به خیلی از اتفاقات ریزی که در جریان سریال رخ می‌دهد واقف می‌شود مثلا می‌بینیم که طراح نیل دراکمن با چه تصمیمی برخی از رخدادها را در سریال وسیع‌تر کرده است و داستان را طولانی کرده تا به مخاطب کدهای بهتری ارائه کند.
 

شباهتی از مبارزه شجاعانه «آخرین بازمانده» و «چرنوبیل»

البته بسیاری از منتقدان سینمایی این اثر را یعنی رویدادها، ناامیدی مردم، شکست‌ها، اتفاقات آخرالزمانی و... را تشبیه به سریال چرنوبیل کردند و جالب است بدانید که کارگردان «آخرین بازمانده» و «چرنوبیل» هر مازن هستند و بیشتر شباهت این دو فیلم را در این می‌دانند که با وجود تمام ناامیدی‌ها اما مردم در مقابل تمام شکست‌ها مبارزه شجاعانه‌ای دارند.

روایتی مستقل با هویتی تاثیرگذار

بدون شک «آخرین بازمانده» The Last of Us اقتباسی درخشان در دنیای رسانه و سینما معرفی شده است با توجه به اینکه روایتی از بازی‌ست اما هویتی مستقل از آن برای خودش تعریف کرده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین