|
| کد مطلب: ۹۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

جوانان برنامه های مذهبی خشک نمی خواهند

یک برنامه ساز مذهبی می گوید: برای اینکه برنامه های مناسبتی و مذهبی تلویزیون از حالت خشک و اجرای صرفا کلیشه ای یک مجری و کارشناس مقابل هم بیرون بیاید، به اتاق فکر قوی نیاز است.

جوانان برنامه های مذهبی خشک نمی خواهند

یوسف موسوی، تهیه کننده برنامه های مذهبی تلویزیون که ویژه برنامه "شب طلوع" را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) روی آنتن شبکه دو سیما دارد، معتقد است: دلیل اینکه اغلب جوانان حال حاضر جامعه جذب برنامه های مذهبی تلویزیون نمی شوند، به فضای جامعه و تغییر سلیقه جوانان برمی گردد؛ بنابراین باید به گونه ای برنامه سازی کرد تا نزدیک به افکار جوانان امروزی باشد.

می توانیم برنامه های مذهبی را بهتر ارائه بدهیم

وی تاکید کرد: ما باید به سمت قالب های جدید اجرایی برویم. به جای اینکه اجراهای کلیشه‌ای همیشگی مان را داشته باشیم و مجری و کارشناس به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه رو به روی هم بنشینند و صحبت کنند، می توانیم خلاصه و مفیدتر برنامه بسازیم و کار بهتری ارائه بدهیم.

تهیه کننده ویژه برنامه «شب طلوع» سپس در پاسخ به اینکه آیا برنامه خودتان، ویژگی های مطرح شده را دارد؟ اظهار کرد: «شب طلوع» یک برنامه متفاوت از برنامه‌های مذهبی دیگر است چون مستقیم از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله پخش می شود. فرم کار و کیفیت، کمی متفاوت تر و بهتر از سایر برنامه های مذهبی است و به نظرم باز هم شرایطی که گفتیم را به شکل کامل ندارد. معمولا اینگونه برنامه ها که مستقیم از آستان های مقدس ضبط می‌شوند شأنیت خاص دیگری دارند؛ به سبب اینکه هر فردی را نمی توان به عنوان مهمان دعوت کرد و هر فرم اجرایی را نمی توان به کار برد، بنابراین شرایط کاملا فرق می کند. مگر اینکه در یک استودیوی خارج از حرم باشیم.

موسوی بار دیگر تاکید کرد: به نظرم فرم و گرافیک در جذب مخاطب برنامه های مذهبی بسیار مهم است و اثرگذاری فراوانی دارد.

این برنامه ساز سپس ارزیابی‌اش از کیفیت برنامه‌های مذهبی روی آنتن تلویزیون را اینگونه بیان کرد: در شبکه های تلویزیونی برنامه‌های مذهبی همیشه فرمت خاصی داشته اند. با این حال می توان با تولید کارهایی متفاوت تر و با حضور کارشناسان مخاطب پسندتر، برنامه های جذاب تری ارائه کرد.

این برنامه ساز در پایان گفت: برنامه «شب طلوع» تا روز چهارشنبه، هفتم دی ماه روی آنتن شبکه دو سیماست و روزی دو مرتبه پخش می شود. فعلا برنامه جدید مذهبی برای تلویزیون ندارم.

ارسال نظر

پربازدیدترین