|
| کد مطلب: ۹۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) با ۱۶ هزار و ۹۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی ایستاد.

افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۵۶۸ واحد افزایش به ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳۳۸ واحد رشد به ۳۰۰ هزار و ۲۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵ هزار و ۱۹۳واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۳ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۵۶ واحد، تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۱۲۸ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۱۲۱ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۱۳ واحد، باما (کاما) با ۱۱۱ واحد و صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۹۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۶۸۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۷۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک میلیون و ۱۸۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۴۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۹ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، گروه بهمن (خبهمن) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۹۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۰ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۷۲۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۵۹ هزار و ۱۲۰ نوبت بود.

صنعتی مینو (غصینو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، پخش البرز (پخش) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین