|
| کد مطلب: ۹۹۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

رهن نجومی آپارتمان‌های نوساز +جدول قیمت

​فاصله قابل‌توجه بین رهن کامل آپارتمان‌های با عمربنای بیشتر نسبت به آپارتمان‌های نوساز وکلیدنخورده، در روز‌های پایانی سال بیش از هر زمان دیگری است.

رهن نجومی آپارتمان‌های نوساز +جدول قیمت
منبع: دنیای‌اقتصاد |

رهن کامل پیشنهادی از سوی موجرانی که آپارتمان نوساز خود را به بازار عرضه کرده اند، از توان عمده متقاضیان این بازار خارج شده است.

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، فاصله قابل‌توجه بین رهن کامل آپارتمان‌های با عمربنای بیشتر نسبت به آپارتمان‌های نوساز وکلیدنخورده، در روز‌های پایانی سال بیش از هر زمان دیگری است. برخی از واسطه‌های بازار معاملات مسکن شهر تهران علت این موضوع را به ورود سازنده‌ها به بازار اجاره نسبت می‌دهند.

برخی از سازنده‌ها به دلیل آنکه فروش واحد‌های آماده خود قبل از سال جدید و در روز‌های پایانی سال را به صرفه ندانسته و فعلا چشم اندازی از بابت شروع پروژه‌های جدید نیز ندارند، تصمیم گرفته‌اند دست کم بخشی از واحد‌های خود را نگهداری کنند و از میان این واحد‌ها همه یا تعدادی از آن‌ها را به بازار اجاره عرضه کنند. از این طریق هزینه‌های اولیه برای شروع پروژه‌های جدید در سال بعد را تامین کنند و بابت سایر هزینه‌ها در همان زمان استارت پروژه، واحد‌ها را با قیمت روز به فروش برسانند.

 

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل فاصله قابل‌توجهی که برخی از این فایل‌ها با قیمت‌های عرف رهن کامل در بازار اجاره دارند، تامین مبلغ رهن مورد نظر مالک آن‌ها از توان بخش عمده‌ای از مستاجر‌ها خارج بوده و به نظر نمی‌رسد بسیاری از این فایل‌ها در یک بازه زمانی معقول ومتعارف، در این بازار مورد معامله قرار بگیرد.

این در حالی است که بازار اجاره نیز در روز‌های پایانی سال، بازاری ملتهب بوده و با فشار مضاعف برای متقاضیان این بازار (مستاجرها) همراه است. در جدول زیر برخی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار اجاره مسکن شهر تهران در محلات و مناطق مختلف با شرایط رهن کامل عرضه شد درج شده است.

 

1538453_499


 

ارسال نظر

پربازدیدترین