|
| کد مطلب: ۹۸۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

عرضه خودرو وارداتی از بورس حذف شد

رییس سازمان بورس اظهار داشت: طبق مصوبه هیات دولت قرار بر این شد که عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام شود و عرضه از سمت بورس به سمت بازار برود.

عرضه خودرو وارداتی از بورس حذف شد
منبع: ایلنا |

مجید عشقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دامنه نوسان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: افزایش تدریجی دامنه نوسان بورس از سال گذشته آغاز شد و در سال جاری ادامه داشت و براساس گزارش‌های شرکت‌ها درباره ادامه افزایش دامنه تصمیم می‌گیریم. 

وی ادامه داد:  پله بعدی افزایش دامنه بورس همزمان با تغییر طبقات شرکت‌ها و اصلاح تابلو‌های بازار خواهد بود و متناسب با اصلاح تابلوها افزایش دامنه نوسان بورس اجرا می‌شود و در سال آینده در این باره تصمیم می‌گیریم.

رییس سازمان بورس درباره تصمیم‌گیری تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ١۴٠٢ گفت: در خصوص بودجه رایزنی‌ها در کمیسیون تلفیق انجام شده اما در نهایت به این نتیجه رسیده شد که تعیین نرخ برعهده خود دولت و این موضوع از احکام بودجه حذف شد و تعیین نرخ با تصمیم دولت با در نظر گرفتن شرایط بازار و شرایط بازارهای جهانی خواهد بود اما هنوز عدد نرخ خوراک نهایی نشده است البته به طور قطع نرخ ٧ هزار تومان نخواهد بود. 

عشقی در پاسخ به این سوال که درباره اثرگذاری افزایش نرخ دلار در افزایش شاخص در چند روز گذشته اظهار داشت: بازار سهام همواره با یک فاصله‌ای به برخی از متغیرهای بنیادین واکنش نشان می‌دهد و نرخ ارز بر روی فروش داخلی و صادرات شرکت‌های بورسی اثر گذاشته‌ است و نرخ ارز شرکت‌های پتروشیمی و فلزی در بازار مبادله‌ای کشف می‌شود و به فروش می‌رود که این نرخ به نفع شرکت‌های بورسی است. 

وی با بیان اینکه فاصله بین نرخ حواله‌ای و کشف شده در مرکز مبادله با نرخ ارز بازار آزاد بسیار فاصله دارد و همین شده شرکت‌ها تمایلی به قیمت‌ کشف شده در مرکز مبادله نداشته باشند، گفت: فروش ارز به شرکت‌ها شرایط خود را دارد و ارزی که که در سامانه نیما عرضه می‌شود با ارز اسکناس متفاوت است و قیمت‌ها در بازار مبادله براساس عرضه و تقاضا کشف می‌شود و اما این نرخ منصفانه است و به طور قطع شرایط را برای شرکت‌ها بهتر می‌کند.

رییس سازمان بورس همچنین درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس تاکید کرد: طبق مصوبه هیات دولت قرار بر این شد که عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام شود و عرضه از سمت بورس به سمت بازار برود.

ارسال نظر

پربازدیدترین