|
| کد مطلب: ۹۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد

بحران کمبود گوجه فرنگی در انگلیس

در پی ایجاد اختلال در برداشت گوجه فرنگی در کشورهای جنوب اروپا و شمال آفریقا، انگلیس با بحران کمبود این محصول روبرو شده است.

بحران کمبود گوجه فرنگی در انگلیس
منبع: تسنیم |

در پی ایجاد اختلال در برداشت گوجه فرنگی در کشورهای جنوب اروپا و شمال آفریقا، دو وارد کننده بزرگ این محصول در انگلیس به نام های «تسکو» و «سنسبری» با مشکل مواجه و به همین دلیل بحران کمبود این محصول شکل گرفته است.

براساس این گزارش، گرم تر شدن هوای این مناطق به دنبال خنکی هوای اخیر منجر به تحت تاثیر قرارگرفتن باروری محصول و نیاز به زمان طولانی تر برای رشد محصول شده است.

مدیر بخش غذا و مایحتاج اساسی در اتحادیه خرده فروشان انگلیس در این باره گفت: شرایط سخت آب و هوایی در جنوب اروپا و شمال آفریقا، برداشت برخی میوه ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی را با اختلال مواجه کرده است.

وی افزود: با این حال سوپرمارکت ها و دیگر عرضه کنندگان این نوع محصولات، مهارت لازم در مدیریت زنجیره تامین را داشته و با کشاورزان درباره دسترسی به این محصولات تازه، در حال همکاری هستند.

این در حالی است که سال گذشته و در پی تهاجم روسیه به اوکراین زنجیره تامین مواد خوراکی در انگلیس با مشکل مواجه شد اما معضل تامین این مواد به استثنای تخم مرغ، تقریبا تا کریسمس بهبود یافت.

بریتانیا در زمستان حدود 90 درصد از محصولات مورد نیاز خود از جمله خیار و گوجه فرنگی را از مراکش و اسپانیا وارد می کند اما در فصل تابستان تقریبا در این زمینه به خودکفایی می رسد.

این در حالی است که با افزایش بی سابقه نرخ تورم در انگلیس که طی 40 سال اخیر بی سابقه بوده است، بسیاری از مصرف کنندگان انگلیسی در تامین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل شده اند. همچنین طی چند ماه اخیر گروه ها و دسته های مختلفی در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی، اعتصابات متعددی را برگزار کرده و اعتصابات بیشتر و بزرگتری در راه است. اعتصاباتی که باعث ایجاد بحرانی فزاینده در دولت ریشی سوناک شده است.  

ارسال نظر

پربازدیدترین