|
| کد مطلب: ۹۷۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به دولتمردان: منتظر ونزوئلایی شدن اقتصاد باشید

براساس هشدار کارشناسان، موج تورمی جدیدی در راه است که می‌تواند شاخص قیمت‌ها در بخش خوراکی را که در ماه گذشته به 70 درصد رسیده بود، از این هم بالاتر ببرد.

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به دولتمردان: منتظر ونزوئلایی شدن اقتصاد باشید
منبع: جمهوری اسلامی |

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

هفته جاری موج فزاینده گرانی‌ها همچنان ادامه داشت و کالاهای اساسی و مورد مصرف مردم، یکبار دیگر پیش از پایان سال رسماً افزایش قیمت یافت تا در فروردین سال جدید نیز افزایش دیگری را به تماشا بنشیند.

در چنین شرایطی دولتمردان و دستگاههای مسئول به یک تماشاچی منفعل تبدیل شده‌اند که نه‌تنها خاصیت مدیریتی خود را از دست داده بلکه همچون یک ماشین امضا برای توجیه گرانی‌ها عمل می‌کنند و این همان وضعیتی است که در علم اقتصاد از آن به عنوان «در رفتن فنر» یاد می‌شود که در نتیجه آن، همه باید در انتظار ونزوئلایی شدن اقتصاد باشند.

براساس هشدار کارشناسان، علاوه بر این، موج تورمی جدیدی در راه است که می‌تواند شاخص قیمت‌ها در بخش خوراکی را که در ماه گذشته به 70 درصد رسیده بود، از این هم بالاتر ببرد. امّا در این میان دولت اصرار زیادی دارد بر اینکه تورم در یکسال اخیر کنترل شده و روند نزولی یافته ولی آنچه تاکنون مشاهده شده اینست که این ادعا نه‌تنها در عمل ثابت نشده بلکه دولت عملاً سیاست مشخصی برای کنترل تورم ارائه نکرده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین